20 september 2010

Världens bästa Gustav!

Idag kan jag nog säga det om jag tänker tillbaka på gårddagens hoppträning. Hoppade en kortare version av en bana som Kerstin ställt upp. Hoppade inte så mycket utan vill spara så mycket hoppning som möjligt till lördag. Red banan två gånger, fick rida om kombinationen några gånger för vi kom lite knasigt in på den, annars tog jag det väldigt lugnt, även höjdmässigt. Men som avslutning på passet höjde vi upp ena oxern till 115 cm och bredda lite mer än vanligt bara för att jag skulle få känna lite på honom ordentligt inför helgen och han klippte den såå fint! Lugnt och fint emot, ingen rusning i sista stegen utan låg kvar fint i handen och bara skuttade över den, hur lätt som helst! Fina fina Gurkan, har verkligen utvecklats enormt på senaste tiden!!




Passade på att träna min sits, verkligen tänka på den. Men känner att när jag väl försöker fokusera på den, så blir det nästan lite för mycket. Tycker nästan att jag lägger mig på halsen på honom och blir lite för "på" över hindret. Måste liksom hitta de där mellantinget. Men allt kan ju inte komma på en gång och jag är extremt nöjd över dagens ridpass :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback