22 september 2010

Shoppiiing!

Trots de att jag varit ledig, så känns det som att jag har haft fullt upp precis hela tiden. Dock så unnade jag mig själv lite sovmorgon imorse, de var jag faktiskt värd! Åkte sedan förbi Sofie och hämtade kameran som bror lånat, hade tänkt ta bilder på stallet så ni skulle få se hur fint de blev sen vi målade om. Men, kameran var helt urladdad och laddaren var hemma, smart. Så inga bilder idag tyvärr.

Gjorde iordning stallet och pysslade i sadelkammaren. Rensade och smörjde upp allting så jag har lite koll på mina saker. Insåg att min snokrem till aachentränset är totalt jävla bortblåst! Fattar inte vart den lilla remmen tagit vägen någonstans?

Efter att frustationen lagt sig över den försvunna snokremmen så tog jag in min lortgris till häst och skrittade upp till ridhuset. Jobbade mycket lösgörande till en början så som övergångar, förflyttningar och bågar. Superfin var han! Lätt i handen och gjorde allt precis så som jag bad honom. Övergick sedan till ett ganska långt galopparbete. Jobbade med att ha honom rak och inte falla in med bakdelen som han annars gärna gör, korta och länga samt små och stora volter. Hade en härlig rytm genom hela passet och en possitiv häst = en glad ryttare! :-)

Skrittade hem igen där han fick springa ut och rulla sig i hagen utan täcke. Hämtade upp min kära mor och far och rullade sedan vidare mot Mantorp och Mantorps Travshop! Världens absolut bästa affär och bästa personalen! Hittade hur mycket som helst, precis som vanligt men nu fick jag minsann träna på att hålla i mina pengar!

Fick dock med mig följande hem:
• Kingsland parkas
• Kingsland mössa
• Sprenger tre-delat bett
• Sprenger tre-delat bett med fasta ringar
• Rakt silikonbett
• Travshopens sadelgjord med magplatta
• Equistro Betamag 12
• Jacson dressyrskydd
• Veredus Young Jump

Hade lite beslutsångest över KL parkasen. Hade länge tittat på den bruna (t.v.), men när jag såg den IRL tyckte jag att den var på gränsen till för fin för att ha i stallet. Samt att den andra parkasen, den mörkblå (t.h) var något varmare. Så den blåa fick följa med hem, possitivt var väl även att den var nästan 1000 kr billigare än den bruna ;-D hihi men hade fortfarande inte tackat nej till den bruna!



Stog även och hade ångest över mössan. Har länge tittat på en beige (för att de skulle va så sjuukt snyggt med den bruna parkasen), men blev den grå - tråkig som jag är!



Betten var det egentligen vi åkte till Mantorpshopen för. Skulle ha en stl mindre i mina två sprenger samt att jag ville prova ett silikonbett då alla säger att det ska vara super på hästar som är känsliga, men starka.

Magplatta var väl egentligen besökets måste! Min håller på att gå av, ena spännet hänger på en tråd mer eller mindre hihi och som tur va hittade jag en i den perfekta färgen samt en stl mindre än min nuvarande, toppen! :-)

Sen när man går där och kollar hittar man ju alltid något! Nya young jump blev de pga att han inte hade några gråa Eskadron bakskydd och då fick de bli nya young jump som jag kan ha till tävling så tar jag mina nuvarande till träning.

Dressyrskydden från Jacson, dom tyckte mamma att han skulle ja så jag slapp förstöra mina vita lindor ;-D haha! Ingen snokrem hade han i rätt färg dock så den får jag fortfarande gå och vara sur över.. Lite nytt Equistro fick han istället.. Stog som vanligt och klämde på dom röda KL ridbyxorna och de gröna, faaan va snygga dom är! Nästa gång kanske hihi Får se om jag får till ordentliga bilder på allt imorgon !!

Kommentarer
Postat av: Klara

jävla unge jag vill ju med ha :(:(:( SNYFT

2010-09-22 @ 21:18:45
Postat av: Vikkan

Den bruna är så hiimla snygg! Har aldrig sett den blå men den är säkert lika snygg me ;)

2010-09-22 @ 22:26:28
URL: http://fotoduon.blogg.se/
Postat av: Annie

sv: va bra:)

2010-09-23 @ 08:05:53
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/
Postat av: Siri

Önskar att jag inte var student så jag också kunde shoppa massa snygga grejer. Älskade mössan! :D

2010-09-23 @ 08:07:50
URL: http://callestraning.blogg.se/
Postat av: Pernilla - en blogg om min häst & vardagliga äventyr

Får ja fråga en sak bara? :P Betalade du allt själv eller betalade dina päron allt? ;D

2010-09-23 @ 13:24:15
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Rebecka

att du har råd...



Men visst är det världens bästa affär!!!

2010-09-23 @ 18:40:43
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: Johanna

åh, jackan va sjukt fin!



2010-09-23 @ 21:38:18
URL: http://appobappo.blogg.se/
Postat av: Malin

Fina saker du köpte. :)



Gå på i Bloggtrafik.nu du med.

Länken.

http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=Malinin



2010-09-24 @ 14:11:35
URL: http://malinarmittnamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback