24 september 2010

Taggar som tusan!

Jobbet gick bra idag, skönt att för en gångs skull sluta tidigt och få luncha ihop med dom bästa! Blev mat direkt när jag kom hem, mamma hade köpt med sig Spicy Hot omnomon, snacka om lyx fredag :D Vet ni vad hon hade köpt dessutom? En snokrem från Avantia! Då blev lilla tess glad, äntligen en snokrem till tränset hihi

Ut till stallet i mörkret, usch för att vintern är påväg! Eller, lite taggad är jag väl eftersom jag längtar tills jag får använda min nya snygga och sköna jacka ;-) Red lite lätt på Gustav nere på banan, testade silikonbettet och han kändes riktigt fin! Mjuk och följsam, även galoppen kändes bra faktiskt. Så nu har jag lite beslutsångest över vilket bett jag ska rida på imorgon.. Silikonet eller de tre-delade.. Återstår att se. Tvättade svansen, lindade benen och fixade iordning utrustningen inför morgondagen. Knoppning och resten får jag göra imorgon innan vi åker.


Imorgon åker vi alltså på en lokal hoppning hos Åby Ridklubb. Jag är anmäld 100 respektive 110 cm, men får seom jag enbart startar första klassen då jag hört att underlaget på deras bana inte ska vara bra. Det ska bli kul att komma ut igen, var ju faktiskt en hel månad sedan sist och då var ju riktigt nöjd med resultatet och känslan. Gustav har varit riktigt fin hela veckan så hoppas de håller i sig tills morgondagen.

Mina tre mål för denna tävling är följande:
- Få till en bra framridning där han är avslappnad
- Ha en bra galopp innan första hindret och våga rida ända in i mål
- Lita på honom och våga ge bra eftergift

Hoppas det är någon duktig fotograf på plats imorgon då jag inte lyckats få med mig någon egen denna gång. Annars får ni helt enkelt hålla tummarna för oss imorgon! :-D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Underlaget ska vara bytt i år och banan omdränerad.

2010-09-24 @ 22:03:08
Postat av: rebecka

Sv Jo det är klart. Lite skillnad att betala för två hästar, träningar, hyra, mat o andra roliga räkningar.

Passa på o njut ;)

Lycka till imorgon!

2010-09-24 @ 23:28:00
URL: http://rebecka.blogg.se/
Postat av: johanna

lycka till tess!



var med o diskutera lindor i min blogg idag! :)

2010-09-25 @ 07:22:12
URL: http://appobappo.blogg.se/
Postat av: Ulle

Håller tummen för er idag!!!

2010-09-25 @ 08:31:13
URL: http://livetitun.blogg.se/
Postat av: Bilinda

Håller alla mina tummar och tår för er idag :D

2010-09-25 @ 12:24:38
Postat av: klara

lycka till idag!!! o du kan ju alltid fixa in mig på ica ;) hahaha

2010-09-25 @ 14:35:58

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback