12 april 2011

Oj, så engagerade ni blev i tävlingssnacket! hihi Nu är det ju självklart så att Gustavs tävlingsplanering inte är fastställd, han är inte anmäld till alla dessa tävlingar, den är enbart preliminär. Eftersom jag oftast jobbar varannan helg och har svårt att byta är det inte säkert att vi kan åka på alla - och de skulle inte göra mig något :) Som jag skrev tidigare har jag ingen brådska med någonting. Så det är inte förens jag får mitt schema som jag kan bestämma om jag ska tävla eller inte :)

Vi pratar om hinder som ligger på 100 - 110cm, ingen direkt höjd. Gustav är inte heller den som stressar upp sig längre i transport eller runt tävlingarna, däremot blir han lite stressad på framridning och framhoppning om det är rörigt och det är också där han behöver träning.

Han är 6 iår och har inte varit ute så mycket, så självklart kan det slita på honom mentalt, men samtidigt är det någonting jag skulle märka med en gång och självklart skulle jag inte åka och tävla då. Alla klasser jag skrev är också preliminära, inte alls säkert att han går två klasser varje tävling osv. Självklart vill jag inte slita ut min häst endast 6 år gammal, han har hela framtiden för sig! :)

Efter denna planering väntar 3 veckors vila från tävling, ev. en träningstävling i dressyr under dessa tre dock. Sen är det ytterligare två veckors tävlingsvila innan vi åker på vårat första meeting! :) Hela juli månad är relativt lugn och han kommer att gå på sommarbete (men ridas) under juni, juli, augusti. Under hösten blir det inte alls mycket tävlande då jag inte gillar att tävla på hösten hehe. Så jag tycker faktiskt inte att min planering är speciellt orimlig egentligen.

Men som sagt då, igen. Allt är preliminärt och skulle han inte kännas fräsh av någon anledning så åker jag självklart inte och tävlar! :) Har ju redan strykit mig från ena (VRF 23 april), så tror de kommer fungera. Jag följer helt enkelt min magkänsla och litar på att jag känner Gustav. Så, haka inte upp er för mycket på min tävlingsplanering, nu har ni iallfall fått en lite bättre förklaring på allt :)




Nu hoppar jag tävlingssnacket och återgår till dagen! :)
Stallet 07.30 imorse, precis som vanligt. Red ut på min fina lilla häst, vi tog oss ner till den där lilla bron idag igen. Hade ett litet hoppspö med mig idag bara för att förtydliga min skänkel lite, behövde inte använda det alls nästan. Han gick fram till bron, backade ett steg då la jag bara spöt lite lätt på bogen och vips så var han på bron och över, duktig ♥ Eftersom det gick så fort att komma över bron idag tog jag beslutet att rida vidare mot söd. Lite spänd efter att vi träffat på tuppen och hönsen som Gustav tyckte va jätteläskiga, men vi tog oss runt hela rundan. Höll igång i både trav och galopp med fokus på låg och avspänd nacke, han var sååå fin! Jätteduktig dessutom som vågade gå runt hela denna runda helt själv :)

Mockning och lite ompyssling när vi kom tillbaka och hemma strax innan 10. Bra jobbat! Har ätit lite mellis nu och ska snart fixa iordning mig för jobb på ICA mellan 12.00 - 20.00. Imorgon är jag ledig, tjohooo!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var är det du ska på meeting? klasser?

2011-04-12 @ 12:06:34
Postat av: warnmark -foto & hälsa

Sv; Hihi då kommer det upp på bloggen :)

2011-04-12 @ 16:10:23
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: lexie

Coolt, fina bilder. Jag hade också velat vara så där bra på nåt.

2011-04-15 @ 16:05:21
URL: http://hotell-hassleholm.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback