15 april 2011

Vilken härlig dag detta varit, inte helt vanligt att vara ledig en fredag liksom!

Började dagen med stan tillsammans med Issa en liten stund, fick med mig ett par blåa chinos, en ljusblå skjorta och en kalender hem - precis det jag skulle ha! Nu är dock pengarna slut.. igen. Men snart löning ;-) Jag måste bli bättre på att hålla i mina pengar, seriöst.

Var i stallet strax vid ett, då blev det att fixa stallet innan jag tog in Ivar och red honom. Jätteduktig idag, prövade att komma undan lite i början, men gav med sig ganska fort. Kändes jättefin i travarbetet! Passet bestod av 30 min skritt och travarbete i en låg form, alltså ganska kravlöst, men det behöver han. Jättefin ponny förövrigt om någon letar medryttar/foderponny!

Gjorde sedan iordning mig egna lilla älskling för en liten dressyrträning för Marie. Red ute idag, så himla underbart! Dock var det väl inte vårat bästa pass, men han går från klarhet till klarhet. Jobbade mycket i traven med att han ska hålla takten, spåra och inte gräva ner sig med nacken. Var jättefin i vänstergaloppen, då satt jag verkligen bara och njöt! Sen blev han lite trött och styrig i höger, men vi kämpar vidare. I nästa vecka blir det lite lugnare för grabben :-) De enda som ja var riktigt missnöjd med idag var min egna sits! Satt som en riktig hösäck, fick ingen bra känsla i sadeln och usch, nä..

Blev sedan världens gladaste tjej när min fina lilla häst snällt backade ner i spolspiltan och stod helt still när jag svampade och spolade av honom!! :-D Det är undervärk på min fina vattenrädda lilla häst, så stolt! Så nu är han nyduschad inför morgondagens tävling. Han har nog aldrig varit såhär ren och vit innan! hihi Ska dock inte åka förns strax efter 12 imorgon så blir knoppning och allt de andra fixet innan vi åker imorgon :-)


Vad tycker ni om grolle i limegrön/äpplegrön då? ;p hihi

Kommentarer
Postat av: Martina ( Nicolai )

Jätte fina färger på schabrak och lindor !! :)

2011-04-15 @ 21:49:34
Postat av: Anonym

han var jätte fin i den färgen

2011-04-17 @ 19:26:04
Postat av: Ida

Åh, såg att Martina uppdaterat här!! Har så länge undrat hur det går för henne och nicolai! Har hon någon blogg eller finns hon på Facebook? Vill så gärna veta hur det har gått för dom!

2011-08-26 @ 04:43:27
URL: http://ohyees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback