Lady Lux

Lady Lux var en ridskoleponny på min dåvarande klubb Hageby Ridklubb, hon var ett New Forest sto född 1989 e. Brozzan - Lady Brown. Världens gosaste och kanske lataste lilla fuxsto, jag älskade henne dock! Fick äran att tävla henne lite i dressyr, bland annat i Lektions DM och i klubbens dressyrlag i ponnyallsvenskan.

Vi var väl aldrig topplacerade eller några stjärnor, men vi hade otroligt roligt och jag tror denna ponny hade blivit en fin tävlingsponny om hon hade fått komma bort från ridskolan.

Vi fick faktiskt en ganska stor framgång, som jag inte tror att någon trodde vi skulle få. Vi placerade oss nämligen 5a individuellt på Lektions DM år 2004 och blev faktiskt även tvåa i förklassen. För mig var det hur stort som helst och jag är så otroligt tacksam för att jag fick chansen att rida och tävla denna fina lilla lektionsponny! Vi provade även på lite hoppning, dock var det inte hennes starka sida. Hon var ganska osäker, men vi tog en felfri rosett i en LC, men efter de var de mest uteslutet hihi

Tyvärr fick hon somna in för några år sedan. Fina lilla luxan!






Kommentarer
Postat av: Emelia

Men lilla Luxan!! Hon var ridskoleponny på vår klubb uppe i Dalarna också!

2011-08-29 @ 14:54:32
Postat av: Tinis

Oh så jag har saknat Lady lux. Fick ett flög med att jag bara fick lov att hitta henne. Och nu gjorde jag det, dock blev jag ledsen då jag såg att hon inte längre finns kvar. Hon var min favorit på ridskolan, världens snällaste häst. Tom var det på tal om att jag skulle få köpa henne, men brist på stallplats gjorde att drömmen aldrig blev verklighet. :(

2012-02-18 @ 12:23:55

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback