Några svar

Såg att det ramlat in lite kommentarer som jag tänkte att jag kunde svara på..

Maria om 20 april 2011:
Vingåker har tävling nästa helg, vi ska dit med Calistra. Du kanske kan åka dit istället?
- Tyvärr jobbar jag lördagen.. Bytte bort söndagen mot lördag så jag skulle kunna åka till Skogslotten.. Vi får väl bygga upp en bana hemma och hoppa ;-) hehe


Eleonor om 20 april 2011:
Mantorp anordnar på lördag clear round hoppning utomhus med omhoppning! Men du kanske jobbade då?
- Japp, tyvärr. Sen känns inte clear round så intressant just nu..


Rebecka om Videoklipp:
Blir väldigt mycket attackridning igen, ser ut som du fallit tillbaka lite i det gamla. Korta, korta o så pang iväg, han kastar sig över o släpper ryggen. När du har en jämn galopp med bra tryck blir det bra språng. Men han är inte lätt o jag såg under att du skrivit att han var extra tråkig denna dag :/
- Han hade som sagt en ganska tråkig dag. Jag rider inte iväg honom, jag bara sitter. Det sista gasandet sköter han själv.. Väljer jag att ta i honom i det läget blir det antingen studsigt eller att vi hamnar mitt i hindret. Den korta galoppen har vi pratat om, länger jag i dagsläget blir han flack då han inte är tillräckligt stark än. Så ja, under detta pass var vi tillbaka lite i det gamla, men samtidigt kan ju inte alla ha bra dagar - eller hur?

Rebecka om Fotografering:
Ser ut att vara väldigt flacka språng? Tycker han har hoppat så fint senaste tiden men det här ser mer hejsan svejsan ut, men det är svårt när det bara är bilder. Du ska inte igång o hoppträna för ngn?
- Som sagt, dagens pass var inte vårat bästa. Samtidigt som det är andra hoppningen ute och han har väldigt mycket energi och vårkänslor i kroppen. Han är oootroligt svår att reglera när han blir såhär, vill du prova honom är du välkommen! Nej, vi ska inte träna för någon i hoppningen. Kommer att åka till Björn lite i perioder under sommaren, en gång innan vi ska på meeting och sen för att checka av. Men annars nej, vi tränar dressyr för tränare och hoppar lite själva då han egentligen bara behöver hoppa studs och styrkeövningar..


Kommentarer
Postat av: Eleonor - Utlottning: Agria keps

Tänkte mest på er skull om du kände att du inte skulle få hoppa något "tävlingsaktigt" innan maj! ;):)

2011-04-21 @ 11:15:51
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Malin

Bakslag kommer då och då, det vet vi alla som håller på med hästar! Egentligen är det ju positivt att du inte ens kom i håg hur han kunde vara förut då det bara visar på att ni tagit 15 steg framåt i eran utveckling :) "Bara" (vet att det kan vara nog så svårt) att skaka av dig det negativa och ta nya tag, nästa gång går det bättre!

2011-04-21 @ 12:41:58
Postat av: Sandra

Vilken konstig inställning till tränare? Varför tror du inte att en tränare skulle kunna hjälpa dig?

2011-04-21 @ 15:06:18
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

nu tycker jag folk är lite elaka! Ta tag i er, såklart har man inte alla bra dagar, hästar, som människor, pebbles har varit en idiot när hon har hoppat ute nu pga. sommarkänslor, brunst och allt som far runt i henne, visst får hon sina fina språng ibland men hon har väldigt många flacka när hon vill, såklart en häst kan hoppa flacka språng ibland! Såklart tycker jag väl det är skönt att åka till tränare och tränare, dock har jag det såpass bra att jag har en väldigt duktig tränare i både dressyr och hoppning, tycker det blir HELT fel om man tränar för två olika tränare i hoppning och dressyr, då de tränarna säkert har helt olika ideér om hur hästen ska ridas på marken. Styrkan i hoppningen kommer ändå ifrån dressyren så! :) men kanske åka på nåhon hoppkurs i sommar? :) det är alltid kul med att få nya ideér :)! du får komma till min tränare när hon har hoppkurser i sommar haha ;)

2011-04-21 @ 16:31:43
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Trist att du tar allt så negativt.

2011-04-22 @ 23:56:25

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback