4 augusti 2011

Dagen gick i ett, därav kommer uppdateringen såhär en dag senare. Men hur som helst, började dagen med en riktigt tidig stalldag medans barnen (som jag var barnvakt åt), fortfarande låg och sov.

Jobbade Gustav på banan med flippanbettet, precis som jag "hotat" honom med. Tror han är inne i en liten trotsperiod nu då han tycker att det är med ridning och hårdträning är fruktansvärt tråkigt! Gick iallfall skapligt till en början när jag joggade fram, kändes som vi hade en fin kontakt mellan bett och hand och han travade på i en fin takt. Men sen blev det tråkigt och han började likadant som dagen innan. Men denna gång gav jag mig verkligen inte utan det enda jag tänkte på var framåt. Efter en stunds galopparbete med fokus på framåt så tyckte jag nog att det släppte lite! Han galopperade iallafall två hela varv runt fyrkanten utan att sparka eller stegra, så det var iallafall betydligt bättre än gårdagen ;) Men som sagt, nu blir det nog jobb ute i skogen för honom resten av veckan, varvat med lite jogging bara. Nästa torsdag kommer Linda och kollar egenom honom samt masserar, är nog välbehövligt! Bänga Gurkan, tur att han är söt :)


Spenderade sedan x-antal timmar på stranden (om man nu kan kalla det strand när det är 2m sand vid vattnet resterande gräs), med barnen Lukas och Ronja. Med var även mamma och Linus. Var väl inget svårt att vara barnvakt?! Jag fick bättra på min bränna i lugn och ro medans barnen badade, hur bra som helst! Även jag badade tillsammans med barnen, riktigt skönt var det faktiskt för ovanligheternas skull!

Hann, konstig nog, med att träffa underbara Bilinda en timme på stan också medans barnen käkade pannkakor hemma. Underbara Bilinda, tack för den pratstunden ♥ tillbaka hem till barnen som hämtades upp och åkte hem. Räserfart blev det sedan till Linköping tillsammans med Marcus, brorsan och Thina då det helt plötsligt skulle inhandlas cyklar!

Jag har nog aldrig stressat så mycket i hela mitt liv tror jag haha, Marcus hade träning vid 19 och jag skulle träffa Emma i stan kl 20, när klockan var 19.15 hade vi precis åkt förbi Norsholm, så man kan säga att vi blev ganska så sena till våra ärenden ;)

Kvällen avslutades iallafall på ett trevligt sätt inne på Munken tillsammans med Emma. Sista timmen kom även Marcus och Niklas och joinade. Supertrevligt! Helt slut cyklade jag hem till Marcus 01.30 och somnade gott kan jag lova!!




Kommentarer
Postat av: Elin

Förstår att du stressat XD

2011-08-06 @ 09:29:31
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback