Läsarfrågor

Carro om Videoklipp:
Vad har du för hjälm på din header? :D Är det en profesional ridinghat från charles owen?
- Det är en Charles Owen :)


Fanny om Videoklipp:
vilken frän en! :) vad är det för något?
- Visst är han fin! Det är min stallkompis Isabelles 4åring Little Sinclair (Sincan) efter Lord Sinclair. Han köptes ifrån Tyskland som föl och har alltså varit i Issas ägo ända sen typ 6 månaders ålder. Tanken är såklart att det ska bli en dressyrhäst för Issa. Men Issa vill även att han ska få hoppa lite och eftersom hon är lite hopprädd fick jag äran att börja hoppa honom i utbyte mot att hon får rida lite dressyr på Gustav :)


Myran om Videoklipp:
Vad fin häst! Vad är det för ngt i den? =) 
- Ja, han är så fin! :) Lord Sinclair, mer vet jag faktiskt inte! :)


Anonym om Videoklipp:
Inte konstigt då han inte har näsan framme, och direkt i landningen så kryper näsan in igen.. Försök o lätta lite i handen o få fram näsan! Kröka på nacken verkar den ju redan kunna, och det blir mkt lättare för både dig o häst om näsan som sagt kommer fram :) Tar gärna en "mot-kommentar" om du tycker att jag har fel eller om han rids så av ngn anledning... :)
- Precis som du skrev har han inga svårigheter alls att ta in näsan haha Saken är den att jag är jättelätt i handen, försöker tänka framåt på honom och hjälpa honom upp med huvudet lite innan hindrerna, men inte alldeles lätt! Dessutom var detta andra gången jag satt på honom så de handlade mer om att lära känna varandra än att göra allt superperfekt :) Någon mot-kommentar behövs inte, som sagt han tar in näsan väääldigt lätt och i framtiden om ja ska fortsätta hoppa honom så är ju detta något att jobba på :)


Kommentarer
Postat av: Myran

tack =)

2011-08-13 @ 16:00:42
URL: http://trinnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback