Veckans bloggare

Veckans bloggare v. 35

- Ditt fullständiga namn?
Malin Nordin

- Hur gammal är du och hur länge har du hållt på med hästar?
20år fyllda, och har vuxit upp med hästar, då mina föräldrar födde upp travhästar när vi var små.

- Vart i denna stora värld bor du?
Har faktiskt precis flyttar upp till Umeå, från Örnsköldsvik, har alltså inte flyttat så långt!

- Din sysselsättning om dagarna?
Just nu så har jag precis tänkt sätta mig bakom skolbänken igen och plugga på universitetet till medieproducent!

- Vad har du för häst eller hästar?
Jag delar en stor halvblodsvalack vid namn Mighty Bouncer med min syster. 
Han är min drömhäst som jag har fått turen att köpa från ridskolan för 3½år sedan!
För tillfället är det min syster som har honom nu när jag ska plugga, men eftersom hon har fått jobb i Umeå på Hippologium så är han nära och bra :)

- Vad gör du helst inom ridsporten?
Svår fråga.. Är egentligen hoppryttare, men tycker det är rolig med dressyr också, så jag tävlar i båda.
Dock säger jag varje gång efter en dressyrtävling att jag aldrig ska tävla igen för jag hatar själva bedömningsbiten - jag är en riktigt tävlingsmänniska haha

- Vad har du för mål med din ridning?
Mitt mål är helt enkelt att ha kul!
Sedan vilken nivå det är på spelar mindre roll! 
Jag älskar känslan när allting klaffar på en hopprunda, vare sig det är på tävling eller träning!

- Favoritutrustning och favoritmärke?
Hmm är ingen riktigt märkesnörd (för jag har inte råd haha) men jag gillar Equiline!
Sen är drömmen att äga en Butet sadel :)

- Vad gör dig till en bra ryttare?
Jag har en bra grundsits, och har lätt att ta till min instruktioner. Sedan får jag ofta höra att jag har en bra känsla.
(Nu får man väl skäll för att man inte låter ödemjuk haha)

- Har du någon förebild inom ridsporten som du ser upp lite extra till?
Utan att låta för smörande så ser jag upp till min syster. Inte för att hon är sveriges bästa ryttare, men för att
hon alltid ger mig något att kämpa för och att hon alltid är målmedveten i sin ridning och kan alltid ta ut det bästa ur hästarna hon rider!
Men annars så gillar jag Marcus Ehning och Rolf-Göran Bengtsson!

- Har du någon speciell tävlingsplats du gillar extra mycket?
Kramfors ligger mig varmt om hjärtat! Det är litet, men personligt och alla är så gulliga, men sen älskar jag även att tävla på hemmaplan (ÖOR)

- Ditt bästa tävlingsminne?
Det var nog min debut i 120 med Bosse (hästen jag har nu alltså) en runda jag fortfarande kan leva på!
Sprången var så himla härliga och vi hade sånt härligt flyt! 4fel tycker jag absolut inte var fy skam!
Om man får flika in sitt värsta tävlingsminne så var det när jag glömde mitt träns hemma när jag var typ 11år, blir fortfarande retad för det...



- Min kommentar om bloggen - mightybouncer.blogg.se
Först och främst så måste jag bara säga, att jag tror faktiskt Malin är en av mina äldsta följare på bloggen/facebook/lunarstorm, you name it! Hon har varit  med länge denna tjej i mitt internet liv ;) hihi all creed till dig Malin! Dessutom var det Malin som fixade min förra übersnygga header. Jag gillar Malins blogg, den är även den väldigt personlig och väldigt hästig! Dessutom är det alltid att följa någon som man känner att man nästan "känner", bara för att man följt varandra sålänge via nätet. Hennes stora fina skimmel är bara för häftig!! Läs Malins blogg, det är väl det enda jag kan säga :)



Vill du också bli veckans bloggare/bloggerska? Kommentera och skriv varför du borde få bli "intervjuad" och få en kommentar om din blogg. Detta är bara en kul grej för att bloggen ska fyllas ut lite. Finns det inget intresse för det så lägger jag ner de :-) Är du intresserad? Kommentera och glöm inte mail och bloggadress!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback