11 december 2011

Och så var helgen slut .

Den har gått i ett känns det som och jag skulle kunna sova en hel dag för att kroppen känns så otroligt sliten. Men jag ska inte klaga, jag har haft en superbra helg! ♥


Började dagen med utsläpp i stallet samt ridning av Gustav. Jobbade över travbommar idag som jag höjde upp efter ett tag. Det där med upphöjda travbommar har aldrig varit Gurras grej, han vet liksom inte riktigt hur han ska bete sig haha, puckot. Hur som helst så kändes han fin, hade öronhuva på honom idag för att se om han blev lite lugnare. Han var så himla hisspig för ljud inne i ridhuset igår och när han väl börjat spänna sig är de skitsvårt att få honom att slappna av. Men idag kändes han fin som sagt! Avslutade med att lägga upp ett litet kryss som han attackerade i världens fart. Samma sak när vi satte upp ett litet, litet räcke. Det tyder helt enkelt på att han blivit väldigt osäker igen.. Inte alls roligt :( Dock tror jag vi fixar detta lätt, långsamt men säkert ska vi komma tillbaka där vi var för 4 månader sen! Finaste Gustav, ska lägga in bommar nu och små, små hinder två dagar i veckan för att stärka självförtroendet.


Mitt finaste hjärta


Tog sedan bilen ut till Grimstad när jag var klar med alla stallsysslor på Furta. Lite ridning på Gnista stod på schemat. Hon var så himla fin idag, världens skillnad ifrån sist! Vi var överrens nästan hela tiden hihi Jobbade henne mycket i övergångar skritt-trav där jag ville att hon skulle lyssna direkt och inte bara springa på. Blev ganska mycket öppna, sluta, skänkelvikningar och bakdelsvändningar för att få igång bakbenen på den lata damen. Blev helt chockad när till och med galoppen fungerade idag, Melinda - idag var det inte långt ifrån den där dressyrgaloppen! ;) När jag travade av henne i låg form så fick hon till och med lite energi och gång!! Nä, jättefin idag, gillar den hästen skarpt!

soet häst !


Tänkte jag kunde svara på lite frågar också som dykt upp.
Jennie & Emelie om armbandet: Jag gjorde modell 1 hos Erika, ett enkelt varv med tagel. Jag tog tagel ifrån både Gustav och ifrån Peia och hade de i ett och samma armband, det kändes bäst så istället för att ha två. Extra speciellt är det eftersom Peia inte längre finns vid liv och det känns otroligt bra att bära henne nära dygnet runt. 

Elin, jag pluggar till BE-körkortet. Har tagit tag i de nu igen då jag tappade motivationen i våras. Men nu jäklar, innan Thailand ska jag ha det! Synd bara att jag hatar att plugga samt är värdelös på teori..

Kommentarer
Postat av: Jennie

Han såg super fräsh ut på filmen! Du ska se att ni kommer tillbaka igen, tillsammans :)

2011-12-11 @ 20:09:14
URL: http://jennikristensson.blogg.se/
Postat av: Lina - Jultävling & nyårstävling i bloggen!

Min tjej är känslig för blåst, insekter och nederbörd, så då får hon ha huva och det är jättestor skillnad!

2011-12-11 @ 22:00:41
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback