16 december 2011

Fredag .

Började morgonen vid 07.30 på Stall Fursta hos min älskade Gustav. Lite ompyssling och stallsysslor stod på schemat, vila från ridning blev det idag. Det var han verkligen värd efter all träning, min älskling ♥ Imorgon ska vi ta oss en skrittur ute i skogen, bara njuta!

Åkte sedan vidare till stall Grimstad och var där strax efter 8.30, bra tempo där Tessan! Red på lilla Gnista inne i ridhuset, dock hade hon nog lite träningsvärk idag då hon inte alls var på humör. Trött och stoig, så vi tog det lugnt idag. Jobbade 20 minuter i skritt där fokus låg på att få henne lösgjord, mycket volter, bågar och sidförflyttningar. Joggade sedan bara lite lätt och tog 10 minuters galoppjobb. Hon kämpade på, men det kändes som sagt att kroppen var trött. Fina lilla Gnista, hon måste verkligen hata mig! ;) hihi men jag gillar henne, skarpt..

Var hemma i god tid för en gångs skull så hann både äta, duscha och slappna av i soffan en stund innan det vankades jobb på ICA. Gick bra att jobba idag, har underbara arbetskamrater! Att dessutom få gå hem redan kl 20 är rena lyxen nuförtiden haha, skön dag med andra ord.

Avslutar kvällen hemma i Ljunga tillsammans med mamma och hundarna. Tänkte jag skulle försöka lägga mig tidigt idag så jag är pigg och fräsh imorgon då det vaknas både ridning, lussebak, julshopping och pluggtime!
Tänkte jag skulle tidsinställa ett inlägg också med sammanfattning om tävlingsåret 2011 :)


Kommentarer
Postat av: Evelina - equilina.se

Vad är det för stam på Gnista?

2011-12-17 @ 20:15:57
URL: http://equilina.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback