18 december 2011

Dagens ridning .

Finaste Gustav, ja jag måste inleda med det! Han var verkligen så himla fin idag, visserligen väldigt på tå, men så fin. Jobbade honom i ridhuset idag över bommar och småhinder, hade gramanen på idag bara för att hjälpa honom med avslappningen lite eftersom han var väldigt taggad sist.


Började med att trava över tre bommar efter att jag ridit fram honom, flyttade honom för skänkeln innan och efter bommarna. Jobbade sedan med övergångarna efter bommarna där han skulle skritta på ordentligt för att sedan trava och sedan gå ner i skritt igen osv. Han var sjukt pigg och hade svårt att skritta ordentligt, men jag tyckte ändå att jag fick egenom det jag ville. 


Själva markarbets/-hoppträningen sen gick ut på att få honom att vänta och vara avslappnad mellan övningarna. Så jag hade ett lågt hinder ca 40 cm sedan 17 m till ett lite större räcke, ca 70 cm med bom framför och bakom på 3m sen hade jag 17 m till ett litet räcke på 40 cm, där satt jag bara och trimmade på och ja, han var kalasfin! Hade lite svårt med bom-hinder-bom övningen men han stressade inte alls iväg lika mycket som i onsdags och det var liksom målet för dagen :) Så ja, jag är superdupermega nöjd! ♥



Kommentarer
Postat av: Lina - Jultävling & nyårstävling i bloggen!

Kul att det gick bra

2011-12-18 @ 17:01:11
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad roligt att det kändes bra! Jag har tänkt på att du ofta lägger in mycket galoppombyten, vad är din tanke med det? :)

Jag vet ju självklart att det är nödvändigt inom bangoppningen och att det framförallt är ett basicmoment. Men jag funderar just med tanke på hur ofta han spänner sig i bak för att sen studsa/sparka.

Ren nyfikenhet som sagt, vi kanske bara tänker helt olika och jag skulle välja att vänta med det rena bytet bara :)

2011-12-19 @ 11:32:02
URL: http://ljungeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback