5 december 2011

Galen helg som sagt - långt inlägg.

I fredags var det stall på morgonen, Gustavs sår blir bara finare och finare! Han fick dock vila, var så himla stressad och då vill jag inte ge mig på att rida, blir bara fel. Åkte sedan hem och gjorde mig iordning inför jobb 16-20.00, därefter var det inflyttningsfest hemma i Klaras nya lya tillsammans med 10 fantastiska tjejor. Hade en riktigt rolig kväll och, trots en del minnesluckor så kan jag lova er att det var nog den bästa kvällen på länge! Musikspel, dans, sång, promenader och en avslutning på Hugo, nae bättre kunde det faktiskt inte blivit :)




I lördags var jag otroligt sliten när jag vaknade, helt klart för lite sömn. Jobb 12-18.00 var det dock som väntade, sedan var det dags för ny fest. Nämligen årets jul och personalfest på ICA. Johanna var supergullig och fixade håret på mig, tack snälla du. Var aldeles för bakis för att kunna göra någonting själv! Vid 19.00 träffades vi all personal på en relativt ny restaurang Enoteket och vilken kväll. Hade riktigt roligt, jag tror minsann jag kom igång där på slutet. En helt underbar kväll med min fantastiska Maria! Tyvärr så blev min I-phone spärrad.. Skaffa aldrig lösenkodlås, för att sedan få de käckt och utbytt till något som ingen kommer ihåg, kul. Blev för arg efter de så hade svårt att tänka på annat. Kom hem skapligt och mådde faktiskt inte alls speciellt dåligt igår.




Igår blev det stallet efter x-antal timmar. Dock så valde min kära rallyräka att inte starta på morgonen, helvetets bil as! Fick ringa pappa som fick komma in och försöka starta den för att sedan konstatera att ett nytt batteri måste införskaffas.. Så jag fick tyvärr ställa in min tur till Grimstad där jag skulle ridit Gnista, sjukt tråkigt. Hur som helst så red jag iallafall min lilla grisponny som gick superbra! Trors lite sadeltvångs ideér som han fått i sig nu och lite bocksprång och sparkar så är jag jättenöjd med passet. Han fick jobba över lite trav och galoppbommar, väldigt simpelt och han var så glad och lycklig :') Min finaste kille var helt slut sen ♥ Spenderade sedan kvällen hemma hos min fina Marcus där jag blev bjuden på supergod mat samt att mina älskade föräldrar kom in på en kvällsfika och hade med sig godaste morotskakan, bästa föräldrar - älskar er! Toppensöndag helt enkelt. Bättre blev den dessutom när jag knäckte lösenkodlåset på I-phonen!! haha gud vilken lättnad det var, äntligen min telefon tillbaka!




Idag blev det stallet, skrittade ut en sväng på min käraste. Var dock halt och stenigt så valde att vända ganska tidigt eftersom han tappat en sko, vill inte riskera någonting nu! Efter stallet var jag hundvakt ett par timmar medans pappa fixade iordning min rallyräka, så nu har den vinterdäck också! Har sedan spenderat hela eftermiddagen med Marcus, vi har varit så duktiga och bakat pepparkakor! Skulle baka lussebullar också men jag hade glömt att köpa saffran, great. Hur som, de räcker gott och väl med peppisar. Segar nu en stund och förbereder lite ur min garderobsinlägg innan jag ska laga mat! :) En stor eloge till alla er som orkade läsa allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback