Målpyramid 2012





Nu vet jag inte hur bra allting syns, men när jag lägger upp mina mål så brukar jag göra det i en form av en pyramid som denna. Något jag fick lära mig på den Metala träningen i skolan var att lägga upp både Kortsiktiga samt långsiktiga mål plus att du ska kunna peka ut vad du är bra på samt något du behöver träna på. På så sätt kan du lägga upp dina mål på ett bra sätt och se hur du succesivt ska kunna arbeta med dina mål på alla planer. 

"I pyramiden kan jag se mina mål månadsvis och lätt se om de håller eller spricker. Runt om kan jag sätta upp mina kort- och mina långsiktiga mål. Under pyramiden kan jag skriva vad jag och min tränare anser att jag är bra på och vad jag behöver träna mer på. På detta sätt får du allt samlat på en och samma plats och den är lätt att fylla i / ändra och kontrollera"


Ja, ni ser ju på ett ungefär hur mina mål ser ut. Överlag så handlar det mest om att bli mer stadig på det vi jobbar med, både i hoppning och dressyr. Jobba på styrka och balans som förhoppningsvis bidrar till felfria rundor och kanske någon placering! Hade varit väldigt roligt att debutera 130 under hösten, men med tanke på hur vi avslutade detta år så tror jag vi får vänta lite med de :) Har ni några frågor så skriv så det ryker så svarar jag på det imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: emilie persson

Känns som realistiska mål :D

2011-12-15 @ 20:26:15
URL: http://www.misspersson.se
Postat av: Caroline

SV ja det gör vi, dock inte så ofta då efterfrågan inte är så stor, de är ju lite dyrare än AS och CS

2011-12-16 @ 12:30:19
URL: http://internationalshowjumping.se
Postat av: Lina - Jultävling & nyårstävling i bloggen!

Vilken bra grej! Lycka till med målen

2011-12-16 @ 22:29:32
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback