16 februari 2011

Jag säger det igen, fy bubblan vad trött jag är! Onsdagar är en riktigt pissdag på ICA, då vi alltid är lite med personal och aldeles för mycket kunder som ska handla.. Men men fina arbetskamrater kan vi lösa det mesta och dagen gick ganska fort. Min tidiga dag dessutom, så fick gå hem redan vid 17.00 :) Dock hade pappa, som skulle hämta mig glömt bort det så fick stå i kylan och vänta i 20 min innan han kom haha riktigt typiskt eftersom det var min tidiga dag! Men men, åkte till stallet direkt när jag kom hem och var där strax efter 18 så inte så farligt ändå.


Valde att rida först då jag trodde det skulle vara dressyrlektioner i ridhuset och därmed också ganska lungt. Men nä, dressyrlektionerna var inställa och ALLA valde att rida just 18.20 när jag skulle rida haha Gustav funkar ju sådär med masa andra hästar. Fast såg det possitivt, han behöver ju träna med andra hästar då de ofta är på framridning osv på tävling som han blir stressad och svårriden. Men efter mycket skrittjobb där vi jobbade med att flytta undan för skänkeln och gå fram till bettet så kändes han riktigt riktigt fin! Och de märks så tydligt på honom när jag är lugn, posstiv och får en bra framridning så blir hela passet bra senare.

Tog galoppen ganska tidigt under passets gång eftersom det är där vi mest behöver jobba. Lite bråkig i början i form av sparkar och bockningar men han gav sig ganska snabbt och jag kunde rida i en superfin galopp i båda varven! Öka och minska tempot, rida på volter och på rakt spår utan sparkar och till och med överkursa honom lite med några förvända galopper - som var riktigt fina!!! :-)

Lite travarbete i slutet där vi fokuserade på låg nacke och lite sidförflyttningar innan jag joggade av honom. Superfin under dagens ridpass och jag satt verkligen och log hela tiden!! Älskade Gustav, känns som att han kanske kan bli lite dressyrhäst trots allt! Idag Alexx hade du älskat honom ;-)

Han fick stå i stallgången med Back on Track täcket samt paddarna efter ridpasset medans jag mockade och fixade ordning maten. Kom hem från stallet 20.40, förstår inte hur jag kan va så långsam i stallet?! haha


Kommentarer
Postat av: Olivia

haha, då är vi två som är sega! Tar alltid minst 3 timmar i stallet, vet inte vad jag gör som tar så jävla tid, haha :)

2011-02-16 @ 23:45:15
URL: http://oliviasandelin.blogg.se/
Postat av: Rebecka

förstår inte att du fixar de där tiderna :(

jag skulle bli knäpp, inte för att jag vill jobba sju fyra men det där är ju ännu värre...

2011-02-17 @ 11:42:09
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: Jennie

2 ½ timme är väl inte långsamt? då är jag ju enormt seg xd ha ha

2011-02-17 @ 11:45:16
URL: http://jdressyrfjant.blogg.se/
Postat av: Alexx

åhhhhhhhhhhhh :D jag måste verkligen hinna åka till dig nån gång snart! :) Kan bara tänka mig hur snygg han var då :D :) finafina hästen! Dessutom blir jag superduper glad att det börjar gå så bra i dressyren så jag kan få åka på dressyrtävlingar ihop med någon! :) Dock ligger ni före oss! :)

2011-02-17 @ 12:56:29
URL: http://alexxkjorsvik.blogg.se/
Postat av: Maria

Värsta fina dressyrhästen!! Å 2 ½ timme är väl inte så mycket, och om det är det så är vi fler som är sega =)

2011-02-17 @ 20:22:09
URL: http://walencia04.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback