20 februari 2011

Dag två på hoppkursen äntligen avslutad. Jag kommer aldrig någonsin att åka på en träning i -22 minus en gång till! Fy i helvete vad kallt det var, frös som en isbit, de var hemskt! I övrigt så har jag även idag, världens bästaste häst! Som han utvecklats, de är helt sjukt. Jag kan bara tänka mig hur fin han kommer vara till hösten om det fortsätter såhär och han får vara frisk, längtar

Började med en lång framskrittning i kylan så han fick komma igång med kroppen ordentligt innan jag joggade fram honom i en låg form där han bara fick trava på. Lite mer spänd idag och väldigt sparkig i galoppen, men jag tror det var både kylan och lite träningsvärk.

Vi började dagens övning med att galoppera över två bommar på medellinjen där vi skulle variera mellan 5,6 och 7 galoppsprång. Gustav var inte riktigt på humör i den här övningen och jag fick inte riktigt till det, tror det blev lite för mycket av de där igår. Men kämpa vidare och försöka, vilket vi gjorde.

Hoppade sedan mycket linjer, både på böjt och på rakt spår. Satte ihop allting till en bana där vi skulle ha hästen i en "frisk" galopp, dvs inte ta så mycket i dom. Gustav var sååå fin här! Sista rundan var helt amasing! Hoppade verkligen upp sig (jag satt mest och flög runt som en vante på honom) och tog sig an hindrerna mycket bra! Synd att jag inte är starkare i min kropp så jag orkar hålla i mig bättre och rida bättre. Men överlag är jag jättenöjd, mest över hur fin Gustav var och hur fantastiskt han försöker lösa allting!

Får jag bara bukt på dessa jävla sparkar så kommer det blir kalas! Och ja, jag måste bli bättre i sistsen och starkare i både överliv och ben. KÄMPA KÄMPA! Film kommer :-)




Banan


Kommentarer
Postat av: Anonym

Han ser jätte härlig ut på bilderna!

2011-02-21 @ 09:45:36
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/
Postat av: Johanna Grant

Fint han hoppar, fina hästen!

2011-02-23 @ 14:51:55
URL: http://johannagrant.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback