Outfit

Satt härom dagen och knåpade ihop en outfit på vad Gustav och jag har på tävlingsbanan, mest för att jag var så extremt tävlingssugen. När jag hade knåpat ihop den här lilla outfiten blev jag lite nyfiken på vad allting egentligen kostar och vad jag egentligen rider runt med.. Detta är alltså precis vad vi har på oss!

Blev extremt chockad över vilken prisklass det hamnade i och det är fasiken skrämmande! Ridsporten är extremt dyr och tänk att jag sitter och rider runt i detta trots lerig bana, spöregn och strålande hetta. Det är löjligt mycket pengar..

Total summa: ca 36 625 kr

• Tretorn advance ridstövel
• Kingsland jessica ridbyxa
• John Whitaker hjälm
• Roeckl handske
• Treadstone remontträns
• OS swarovski pannband
• Dyón gummitygel
• Stockholm förbygel
• Dyón antibitplatta
• Veredus Carbon Gel senskydd
• Veredus Young Jump
• Prestige Versaille
• Anna Scarpati schabrak
• JIN stigbygel


Sjuka pengar och då är inte allt inräknat.. Dvs det saknas bett, sadelgjort, tävlingsskjorta och annat småplock, det är ju inte speciellt billigt det heller. För att avrunda, de är sjuka pengar inom ridsporten (om du väljer kvalité)!

Kommentarer
Postat av: Lotta Beach

Hej, hej.

Blev helt foralskad i Pikeur-jackan (fran inlagget 11/1/11)!!! Var kan jag hitta den? Handla on-line passar mig mycket battre da jag bor i Kalifornien...

Tack for hjalpen och lycka till med allt. Trevlig blogg, onskar dig all lycka med Gurra. Roligt att se dom enorma framstegen sista tiden. Och glom aldrig bort - vi gor detta for att det ar roligt!!!

- L.



2011-01-25 @ 22:38:14
Postat av: TopRiders

Hej Tess!



Jag hittade din blogg via bloglovin och bestämde mig för att titta in :) Jag driver sveriges största skvallerblogg inom hästnischade bloggar och ville bara tipsa dig om den om du har missat den. Läs det senaste om dressyrmupparna, teamsl medflera! Du kan även delta i roliga tävlingar + mycket mer. Målet med bloggen är att framhäva hästbloggare i rampljuset lite mer. Hoppas du gillar bloggen!



Ha en superbra dag!

/ TopRiders

2011-01-25 @ 22:41:31
URL: http://www.nattstad.se/topriders
Postat av: Jennifer

Åh vad fint! :D Vilka klasser tävlar du? :)

2011-01-26 @ 00:17:13
URL: http://jenniferalindahl.blogg.se/
Postat av: Rebecka

visst är det så, men sen är det ju jäkligt skoj o handla oxå :D

2011-01-26 @ 09:29:18
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: Fanny

ja det är verkligen sjukt hur mycket pengar man spenderar utan att ens tänka på det ;) men det är det ju värt! :)

2011-01-26 @ 10:35:36
URL: http://hopeforanormallife.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jepp, otroligt dyrt, håller verkligen med, väljer själv alltid kvalitetsutrustning istället för slit och släng. Men just tretornstövlarna är väl ett bra exempel på att allt som är dyrt inte är kvalitet...

2011-01-26 @ 15:06:09
Postat av: JMellström

OH MY ! Jag vågar inte räkna på mitt... då min sadel kostade...OH MY ! Det är ju skrämmande egentligen :P !

2011-01-26 @ 20:20:51
Postat av: Josäfin :>

shiiet :o

men grymma grejjer =D

2011-01-26 @ 20:53:09
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

nu ligger din utmaning ute på min blogg :)!

2011-01-26 @ 22:49:11
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jo det är verkligen helt sjukt så mycket pengar man spenderar på bara utrustning till sig och sin häst! Som du säger använder man dessa saker i stekande sol, regn, lera osv. Helt galet!

2011-01-27 @ 20:03:53
URL: http://littleworldof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback