26 juli 2011

Glömde uppdatera er igår ju! Men det blev iallafall en hel förmiddag i stallet med putsning av all läderutrustning, en liten skogstur på Gustav samt frisering av Gurrisen. Blev dock en kort skogstur då jag hade Teddie med mig och eftersom det var varmt och han är något överviktig samt har tjock päls blir han fort trött. Men båda djuren skötte sig bra! Kortade och tunnade ur Gurrisens man som verkligen hade vuxit som ogräs! Så nu är sommarlovet officiellt över och han ser ut som en tävlingshäst igen.


Idag stod det hoppning på schemat. Första hoppasset sedan Vingåker, dvs över 3 veckor sedan! Både häst och jag var taggade. Vi jobbade vidare på det som vi red i söndags dvs mycket bommar och avstånd. Kändes hur bra som helst! Under framridningen jobbade vi med övergångarna samt lösgjordheten i serpentinbågar och volter. Hoppade sedan fram på en liten kryssoxer i trav med bom 2,5m framför samt ett litet räcke med bom framför och bakom 3m. Kände att jag hade en fin rytm och att vi hittade avstånden bra!

Gick sedan över till en linje med räcke 14 m till oxer 9,5 m till räcke där jag skulle rida på 4 korta först och sedan två normala för att övergå till tre lite framåt och två lite tillbaka. Svårt men fasiken så nyttigt! Jag red på hans raka bett samt repnosgrimman och han kändes varken hängande i handen eller stark :-D Hur bra som helst! Riktigt nöjd med dagens pass! Avslutade med linjen på ca 1m.



Fick sedan äran att hoppa Issas fina 4åring Sinclair (e. Lord Sinclair). Han är inte hoppad speciellt mycket och det var första gången jag satt på honom så det blev väldigt simpel hoppning. Men så fin han var! Jätte trevligt att rida och superhärlig språngkurva!! Något vinglig och tittig, men som sagt, inte mycket hoppad heller så det var inget att tjaffsa om :-) Hoppas på att få fortsätta hoppa honom lite i framtiden!



Nu ska jag åka och bada! Eller Frida och Malin ska bada och jag ska med som stöd, för jag är en badkruka och dessutom förkyld fortfarande så jag står över själva badandet ;-) Bilder från dagens ridpass kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback