16 juni 2011

Åh underbara torsdag! Den har verkligen varit supermysigt på alla sätt och vis. Började med en liten sovmorgon då kroppen var lite sliten efter gårdagens utgång med tjejorna. Rösten hade jag tappat någonstans på vägen igår, så idag lät jag verkligen som en pipleksak! I övrigt mådde jag mycket bra då det var en nykter kväll för mig igår och jag kom hem precis lagom inatt.

Åkte på min "plastsyrras" son student, Johannes. Han var så stor och stilig, jättegrattis till honom verkligen! Kan ju inte undgå att man saknar studenttiden lite, idag är det hela 3 år sedan sen jag stod där på trappan och sjöng för fulla muggar - fy fan vad jag är braa! haha, som sagt, jag saknar studenten! ;)

Åkte sedan och tittade på ett jättefint sommarbete som vi absolut kommer att ta! Förhoppningsvis kan vi flytta hästarna dit under midsommarhelgen, då det är lite som måste fixas på den innan. Skönt för grabbarna grus och få ett ordentligt bete och ett ordentligt sommarlov!

Vidare till stallet där jag gjorde galoppövningen på Gustav. Galoppövningen innefattar ett styrkejobb där du jobbar i intervaller, galopp varvat med skritt. En superövning som stärker och hjälper hästar med en svag galopp. Du rider totalt 18 minuter galopp och totalt 6-8 minuter skritt. Gustav kändes hur fin som helst och jag kunde verkligen bara njuta! Red på det raka bettet ihop med den mexikanska nosgrimman, kändes bra! Men han går ändå bättre på repnosgrimman.. Hur som, jag var riktigt nöjd med galopparbetet och skrittade av honom 30 min på hårt underlag efteråt. Duktiga fina lilla häst! :) ♥





På tal om repnosgrimman så såg jag Lindas kommentar förut;
Tess vad ger repnosgrimman för effekt i ridningen? :) kan du inte berätta lite om den?

Sen läste jag Björns kommentar ganska direkt efter haha, den var kul (a)
Nosgrimman är inte pynt,rep är ju bra på hästar som gapar och går imot handen, trodde det var därför du hade repgrimma.... Besviken på dej ;)

Då tänkte jag bara göra dig glad igen Björn och säga att jag faktiskt rider med repnosgrimman just pga detta! :D Det var faktiskt Sharpman som rekomenderade nosgrimman när dom var här och provade ut hoppsadeln. Då red jag på vanlig engelsk nosgrimma och Gurkan är verkligen den hästen som springer och gapar och går emot handen och då var det ena tjejen av sadelutprovarna som frågade om jag provat att rida med repnosgrimma. Och han går som sagt riktigt bra med den! Får en jättefin känsla och jag behöver inte alls spänna den hårt! :)

Dock tycker jag den mexikanska nosgrimman är mest ponnysöt hihi, men idag märkte jag som sagt att han går bättre på vanlig aachen eller på repnosgrimman som sagt :)



Nu har jag ätit en god räkmacka och druckit ett glas vitt vin, nu känner jag mig nöjd - nu kan jag sova! :) Imorgon väntas det jobb 12 - 20.00, sen har jag faktiskt bara 4 arbetsdagar kvar innan jag går på semester, tjohooo! :D Som jag längtar efter semester!

Kommentarer
Postat av: MLI DAHLGREN

Riktigt snygga är ni båda två! gillar verkligen dina ridkläder :) vad är den rosa tröjan för ngn? :)

2011-06-16 @ 23:06:41
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: Elin

Jättfin bild! :D

2011-06-16 @ 23:09:25
URL: http://prekness.blogg.se/
Postat av: Sanna

fin häst! jag undrar också vart den rosa tröjan kommer ifrån? :)

2011-06-18 @ 13:37:18
URL: http://dalaryttare.blogg.se/
Postat av: Ulle

Lite nyfiken på galoppövningen.. Gör du den i paddock eller ute på nåt fält eller liknande?

2011-06-18 @ 19:37:49
URL: http://livetitun.blogg.se/
Postat av: Beatrice

är ute efter ett par bra/snygga chaps.. är du nöjd med dina? vart finns dom att få tag i? :)

2011-06-20 @ 12:55:25
URL: http://beatricenordin.blogg.se/
Postat av: Lina Hagman

var köpte du din repnosgrimma, och vad betalade du för den? Det är väl Dy'on? :)

2011-06-21 @ 10:42:05
URL: http://linahagman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback