Tävling NORF

Idag var det alltså dags för en lokal hoppning hos Norrköpingortens Ryttarförening. Har varit igång sen kl 6 imorse och nu är jag verkligen helt slut!

Följde med Frida på morgonen och groomade åt henne och Kasper, filmade och stöttade. De gjorde succe (vilket vi bestämt innan) och det blev 0 fel i 90 cm, deras första lokala nollrunda dessutom - Grattis Frida! De red även en 100 cm, deras andra! Supersnygg runda, tyvärr en ryttarmiss innan hinder nr 1 som kostade ett nedslag, otroligt synd då resten av banan var så himlans bra :)

Efter lunch dök min lilla stjärna upp i transporten tillsammans med mamma och pappa - min bästa trio ♥ Gustav var otroligt lugn och fin att rida fram, nästan så jag fick driva på honom! Gick absolut inte att hoppa fram, framhoppningen var verkligen det värsta jag varit med om! Gick in och tog ett språng sen gick jag ut.

100 cm bed A0/A0
Kändes fin när jag kom in, dock spänd som en fiolsträng! Fick honom inte riktigt att slappna av men han hoppade ändå ganska trevligt. Dock var min ridning under all kritik, precis som i torsdags. Satt och höll, fegred och la honom nära flera gånger.. När jag rider mot hinder 7 känner jag hur fel jag ligger, men vad gör jag åt det? INGENTING! Jag bara sitter, stackars Gustav! Kom helt fel och självklart åkte bommen ner, inte mer än rätt. Men fan så arg jag blev på mig själv. Klappade om min fina och red på de sista hindret. 4 fel alltså. Otroligt få nollor, var kanske 3 dubbelnollor? Var placerad på 0+4(!). Nej juste, jag fick tidsfel också! Helt jävla sjukt.. så 5 fel då.



110 cm bed A
Lika lugn och fin på framridningen som innan, älskling! Skulle gå in och hoppa ett språng på framhoppningen precis som klassen innan. Ett helt ok språng. När ja ska gå ut därifrån är det en hästjävel som sparkar Gustav rätt på bogen (bara sådär från ingenstans!). Fick panik och kollade ju såklart direkt om han haltade, men ingenting. Var skitnervös när jag gick in på banan och sa att om han känns konstig går jag ut direkt. Men han kändes jättefin, taggad som tusan! Tyckte att jag hade en bättre galopp i denna klass, men ridningen var fortfarande inte bra! :( Klantade till det på insprånget i kombinationen - smackade, blev trångt ut så han rev.. Skulle ju såklart bara suttit och väntat ut honom! Såå arg på mig själv. 4 fel som slutresultat. Även i denna klass var det typ 2 nollor och folk var placerade på 1 eller 4 fel i grunden..




För övrigt så trampade Gustav sönder min älsklingstygel från Dyón idag :( Tur att man hade ett par extra tyglar i närheten haha Sen sprack min kavaj innan 110 också. En riktigt jävla skitdag haha inget har gått min väg idag ;p

Kommentarer
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

tycker ändå den första rundan är riktigt bra! även att du håller lite så tycker jag att du bibehåller ändå en jämn och fin galopp ändå utan att göra allt för mycket, ibland gör man för mycket tycker jag så det blir lite attackridning, då tycker jag det är mkt bättre att man låter det vara lite, gustav fixar ju sånt :) tummen upp!

2011-06-05 @ 21:25:38
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

helgen över, träligt i hatten! ^^

2011-06-06 @ 01:09:50
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Måste bara säga att fy satan vad du gjort ett bra jobb med den där hästen! Jag hoppas du gör en liten happydance över dina prestationer för du imponerar verkligen!

2011-06-06 @ 01:36:22
Postat av: Amanda

Bara en fråga, inte meningen som någon negativ kritik utan ställs pga nyfikenhet!

Vad händer om du låter honom gå på lite mer mellan hindrena? Just nu drar han iväg ganska mycket över hindren som jag förstår att du ser som ett problem, men samtidigt kan det ju vara en motreaktion på att han hålls så kort mellan hindren? Funkar det att lägga ner handen mer och försöka hitta ett "bekvämt tempo"? Nyfiken då jag ser många med detta "problem" när hästen är lite het.

Tycker inte att du har någon anledning att vara spänd (kanske du inte är såklart men får lite den känslan när jag kollar på filmerna) när du hoppar Gustav, det är en väldigt fin häst och det syns att han tycker att detta är lekande lätt. Om några år kan han säkert gå riktigt höga klasser!

Lycka till i framtiden.

2011-06-06 @ 13:48:24

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback