Tävling Vikbolandets Ryttarförening

Vilken dag detta varit, har gått från glädjetårar till tårar i ren besvikelse till tårar av lycka - allt under en och samma dag. Så nu sitter jag här med världens huvudvärk, samtidigt som jag är så otroligt jävla glad över att jag behöll Gustav, för fan så fantastisk han är! Snacka om att jag kan rida bort våra framgångar, älskade häst ♥


110 cm bed A
Han var så fin på framhoppningen, bara njöt. Kände att jag kom till ridning bra när jag fick startsignal, dock var jag lite nervös pga att jag dels var först och inte hade sett någon innan mig och för att det var så mycket tittigt på banan. Går in och försöker sätta upp galoppen direkt, hoppar av typ två meter innan hinder ett och tänker direkt "kul att riva första hindret" , men han nuddade fan inte ens bommen! Han hoppade mig ur sadeln mer eller mindre på varje hinder, kunde inte göra annat än att le. Det är sån skillnad på honom! Var så glad när jag red mot, vad jag trodde var sista hindret, och han var felfri dit och även över det hindret ååh vilken lycka! Dock hade jag missuppfattat, det var inte riktigt sista hindret.. Kombinationen som var första i hindret i avd A's fas 2 hade dom satt dit som sista i avd B, de hade jag inte riktigt koll på. Dock ska till och med Marita de innan min startsignal, men då var ja så fokuserad så jag hörde inte :( Fick rida runt hela banan för att rida ann den där jävla kombinationen och tror ni inte att Gustav klipper den och är typ meter över. Så surt, då kom de så kallade tårarna av besvikelse - på mig själv. Fan så arg jag var på mig själv, aldrig hatat mig själv så mycket som jag gjorde då! Jag hade ju liksom den efterlängtade nollan i hand och så rider jag bort den pga slarv, dumma Tess! Blev istället för 0 fel, 14 fel då 10 av dessa var tidsfel då, surt.


finaste Gustav ♥


110 cm bed A
La besvikelsen bakom mig efter mycket om och men och laddade om. Kändes trött och matt på framhoppningen men taggade till när vi kom in på banan. Lyssnade otroligt fint på mina förhållningar och det kändes så enkelt! Tyvärr gjorde jag en ryttarmiss.. Ja tog i honom innan hinder 6, den gick egenom mer än va ja tänkt så vi hamnade i ett mellanläge, tyvärr, så bommen föll. Tråkigt då han kändes så himla fin och jag var sjukt revanchssugen. Men nya tag imorgon! 4 fel i denna klass.




Som sagt, de är jag och mina misstag som sabbar för oss, börjar tröttna på dom nu. Men ger inte upp än! Imorgon åker vi tillbaka och rider en 110, hoppas på bättre ridning utan missar då! Stolt och nöjd över min lillprins är jag iallafall :)

Kommentarer
Postat av: josse

faan vad han flyger över:D han är ju en bir över eller ganska bra bit över på alla hindren, ser skit fiint ut jue:DD

2011-06-11 @ 17:59:30
URL: http://uunderstatment.blogg.se/
Postat av: Helene

mkt snyggt ridet i bägge klasserna tycker jag, det är otrolig skillnad på honom när du galopperar på och han har verkligen blivit skärpt på hindrena nu, vilken skillnad mot tidigare då han bara liksom plöjde över och struntade i om han rev. snyggt jobbat!

2011-06-11 @ 17:59:50
Postat av: Anonym

faan vad han flyger över:D han är ju en bir över eller ganska bra bit över på alla hindren, ser skit fiint ut jue:DD

2011-06-11 @ 18:00:06
Postat av: Tove

Så otroligt väl kämpat med honom Tess, du har tagit honom från att göra totalt plockepinn till att hoppa så luftigt och försiktigt, verkligen grymt jobbat! När du får ordning på dina nerver kommer ni bli riktig, riktigt bra på tävlingsbanorna också nu! =)



Det som ser ut att vara det största problemet är att du inte vågar vänta på hindren, is i magen så tror jag ni nollar rubbet snart :D



Fortsatt lycka till, och återigen, otroligt grymt jobb du gjort. Jag bugar och bockar!

2011-06-11 @ 18:23:45
Postat av: Carro

Tycker det ser jättebra ut! Och fel gör vi ju alla ibland :) Nya tag imorrn bara, håller tummarna för er!

2011-06-11 @ 21:55:46
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Linda

Som det ser ut nu kan det bara gå bättre och bättre, han letar ju verkligen hinder nu och är högt över, hade du inte gjort dina missar där hade ni absolut varit jätte fina noller, bra jobbat tess!

2011-06-11 @ 22:42:25
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: Albin

Hej hej :D snygg blogg, hur mår du? ^^

2011-06-11 @ 23:20:33
URL: http://nallou.blogg.se/
Postat av: Annica

lycka till! ;D

2011-06-11 @ 23:40:11
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Nöjesportalen

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

2011-06-11 @ 23:42:08
URL: http://nojesportalen.blogg.se/
Postat av: Alexx

tänk när det går/du vågar rida på sådär i galoppen i dressyrarbetet, eller över lag i dressyren. Då blir han lika bra som poet där! Fina Gustav!

2011-06-13 @ 12:21:39
URL: http://alexxkjorsvik.blogg.se/
Postat av: frida

Ser super bra ut :D

2011-06-13 @ 14:49:58
URL: http://friidabergman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback