Videoklipp

Från hoppningen i torsdags.
Vet om mina brister.. Blir aldeles för passiv och feg på detta bett. Blir en kamp om av- och på och för mycket slit och dra. Vågar inte heller trycka på galoppen då jag är rädd att inte få tillbaka honom i rätt tid. Så, därför känns det mycket bättre på Flippanbettet. Men nu rider vi på detta och jag är iaf supernöjd med sista rundan, även fast vi hade för dålig galopp där så var jag mycket mjukare i hand och tänkte ändå framåt.

Så bara jobba vidare, men som sagt, är medveten om mina brister så behöver ju inte bli 100 kommentarer om de, tack :)



Han var extremt sparkig/bockig denna dag så kom inte alls till ridning på samma sätt. Märks direkt när vi inte tränat dressyr på länge! Tar tag i honom lite två gånger, men klappar sedan honom direkt när han stannat och lyssnat. Men kände att "nä nu får de vara bra" några gånger - så de kan se mer brutalt ut än vad de egentligen är :p haha brukar annars rida på framåt i dessa lägen men ah.. som sagt, min passiva ridning denna gång var inte bra! Skäms på mig!

Kommentarer
Postat av: Linda

Din häst ser ut o ha ont någonstans, rid teknisk ridning istället för att hålla på o fajtas hela tiden mot varandra!

2011-06-05 @ 10:40:41
Postat av: Linda

Din häst ser ut o ha ont någonstans, rid teknisk ridning istället för att hålla på o fajtas mot varandra hela tiden!

2011-06-05 @ 10:42:23
Postat av: Nöjesportalen

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

2011-06-05 @ 11:50:51
URL: http://nojesportalen.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Han ser verkligen inte helt lätt ut på det bettet... Tycker dock du gör ett toppenjobb med honom! Fortsätt så :D

2011-06-05 @ 13:25:14
Postat av: Eleonor

Jag tycker det är bra att du vågar och vill lägga ut videosar när du tränar, vare sig de går topp eller lite sämre.



Det visar bara på att ingen är perfekt och alla får nån gång helt enkelt en dålig träningsdag. Hade du varit "perfekt" och ridit prickfritt hade du säkert fått anonyma, elaka kommentarer för de också. Du är duktig och han är ju så fin (när ni har en riktigt bra dag!) :)

/ Eleonor

2011-06-05 @ 13:41:47
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med eleonor! Alla har sina dåliga dagar. Strunta i de anonyma kommentarerna! Eller taskiga! Tycker du gör det bästa av situationen och han ser inte ut att vara den lättaste hästen

2011-06-05 @ 15:26:11
Postat av: Anna

Håller själv på och ska byta bett och provar för fullt just nu och har lite frågor.. av vilken anledning har du valt flippanbettet? hur känns han på de jämförelse med andra bett både i hoppning och på marken?:) Vilka andra bett har du provat?

2011-06-05 @ 16:07:39
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

jag msåte bara säga en sak, eller göra dig medveten om en grej, min dponny betedde sig på exakt samma sett före/efter hindrena när han började känna av sin lösa benbit, vilket vi kollade och vips så var den där, inte för att oroa dig och han är ju jättefin men tänkte bara om du tycker det börjar bli som ett "problem" check it out för det är väldigt likt min ponnies betendee! :)

2011-06-05 @ 16:27:20
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Bella

Hur tror du han skulle bli utan martingalen? för min häst var likadan med huvudet och stretade men jag tog bort den och wow villken skillnad, supernöjd och mycket lugnare häst fick jag :)

2011-06-05 @ 18:07:30
Postat av: Malin

Älskar att du är så brutalt ärlig på din blogg!

Du är liksom - DU!

Dessutom visar det att man inte kan vara topp alla dagar, och att det är okej att göra fel, och r ä t t a sin häst.



Du känner han bäst, tycker du gör ett grymt jobb!

2011-06-05 @ 18:20:30
URL: http://mightybouncer.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Verkligen en jätte fin häst!! Men tycker du inte att du kanske låter honom "vänta" lite för mycket? Jag menar, jag tror ni kan hitta stadigare rytm om du kanske låter honom galoppera på lite :)

Jätte bra blogg också!! :D

Mvh Lovisa

2011-06-05 @ 23:22:58
URL: http://iamequestrian.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Verkligen en jätte fin häst!! Men tycker du inte att du kanske låter honom "vänta" lite för mycket? Jag menar, jag tror ni kan hitta stadigare rytm om du kanske låter honom galoppera på lite :)

Jätte bra blogg också!! :D

Mvh Lovisa

2011-06-05 @ 23:23:26
URL: http://iamequestrian.blogg.se/
Postat av: Lotta

Har nog missat någon stans, men varför fortsätter du inte med flippanbettet? :)

2011-06-06 @ 15:13:54
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback