18 mars 2011

Okej, förlåt för min urusla uppdatering senaste tiden. Har haft väldigt mycket i göra i form av jobb heldagar, stallet tidigt eller sent på kvällen, plugg (ja jag har börjat plugga) samt att jag nu åkt på världens vidrigaste förkyldning. Och när jag blir förkyld blir jag lite som en pojke, dvs döende. Känner mig totalt slut, orkar ingenting, snorar, hostar och nyser i ett och febern vill verkligen inte sjunka - jag hatart! :(


Har försökt hålla igång ridningen så gott som i veckan. I måndags körde vi ett mjukgörande pass i ridhuset och han var helt fantastiskt fin, bästa passet på länge! På tisdagen var det sånt fantastiskt vårväder så då skrittade vi ut tillsammans med Frida och Jessica, supermysigt! I onsdags red vi dressyr i ridhuset och han var superspänd! Vet inte om de är dressyrsadeln som klämmer då han rör sig så mycket bättre med hoppsadeln just nu.. Men vi kämpade och i slutet var han jättefin.

Igår så bestämde jag mig för att vara med på hoppträningen i stallet för Mikael Carlstedt, något jag ångrar såhär i efterhand. Med febern och världens förkyldning så kanske det inte var det smartaste jag gjort.. Jag red så dåligt att jag skämdes, jag var gråtfärdig! Det var en lång och klurig bana uppbyggd och vi skulle hålla ett frisk tempo och ja, ni vet ju vilka problem Gurra och jag har med de där "friskt tempo". De gjorde både mig och hästen osäker, han tvekade för första gången någonsin!!! Har aldrig varit med om de förut, han hoppade flack och min ridning var som sagt allt annat än bra. Micke sa att tempot han pratade om, måste hästen kunna ha om vi ska hoppa högt (vilket vi inte ska) och att de är en träningssak. Sista rundan la ja ner tempot litegrann och då kändes de lite bättre, men var fortfarande osäker, Gurra också..

Kom fram till att jag ska fortsätta hoppträna själv ett tag framåt och sattsa på dressyrträningarna istället. För hoppa, de kan han. Och jag tänker fortsätta rida i de tempo som jag tycker känns bra, tills vi är redo att lägga upp de. Vi ska inte hoppa högt och då kan han ha de tempo han har idag.. De va riktigt obehagligt att bli så osäker som jag blev.. Och så ska jag aldrig träna sjuk igen - aldrig!


filmen.. som sagt jag red inte alls bra och detta är vår sämsta hoppning iår.. tog bara med sista rundan då ja skäms för de andra så mycket! vi hittar inga avstånd och ja är efter i varenda språng pga osäkerhet.. :(

Kommentarer
Postat av: Vilgunn

Synd det ikke gikk så bra da. :/ Dere finner nok ut av det. :)

2011-03-18 @ 16:57:46
URL: http://www.wearerebellion.blogg.no
Postat av: emilie persson

Jag tror känslan va värre än vad de ser ut.. De syns att ni är i otakt men de är väll sånna där dagar som gör att det verkligen känns när det går bra.. Glöm den där träningen och kör på som förut.. Omöjligt att ha en bra dag varje dag! Utvecklingen man ser på er är ju amazing så de är väll bara att snappa åt sig av det!!! Håller tummarna om er för framtiden! Kramis på dig!

2011-03-18 @ 18:24:53
URL: http://www.emiliepersson.wordpress.com
Postat av: Anna

Hej Tess! Jag har följt din blogg ett bra tag men aldrig kommenterat så nu tycker jag att det är dags!. För det första vill jag bara säga att din blogg är superbra! jag rider inte längre tyvärr och mycket pågrund av att jag är trött på hästfolket. Det känns tråkigt att man slutar till stor del pågrund av det, nu är inte alla hästmänniskor eller de som håller på med ridsporten sånna. Men jag har tyvärr varit med om för många personer som lagt sig i om vad någon annan gör och hela tiden påpekat brister, vilket kan vara bra till viss del men till slut tröttnar man. Jag är trött på att många hästmänniskor är sånna besewisers och tror att de kan allt och är bättre än allt och alla, till sist blev jag lite sån med. Jag kände att jag själv kunde väldigt mycket och såg ner på andra och sådan ville inte jag vara för sån är jag inte som person. Jag vill att alla ska kunna utöva denna sport utan att se ner på var och en! alla hästmänniskor har olika teorier som de utgår ifrån och det finns inget rätt eller fel!.. Jag vill bara att du ska veta Tess att jag tycker att du är grym som kunnat tagit den kritik som du fått av dina läsare och att du vågar visa andra att du har brister och alla är inte perfekta. Då tycker jag man har kommit långt som ryttare!

Tack för mig! /anna

2011-03-19 @ 00:13:25
Postat av: marre

man ska lite på sin magkännsla, annars kan det bli så sjukt fel. vet hur det känns! men du har en super fin häst men bra kapacitet :)

2011-03-20 @ 11:48:03
URL: http://clarquists.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback