25 mars 2011

Som sagt, löningsfredag idag. Denna lön har varit extremt efterlängtad! Betalningen av schabraken tog kål på min ekonomi, bokstavligt talat. Denna månad måste jag bli bättre på att hålla i mina pengar och börja spara!

Var i stallet 07.00 idag som vanligt när jag ska jobba eftermiddag. Red ut på en jättefin Gustav idag! Jobbade mycket med skritten redan från början, att han ska vänta på mig och mina signaler. Joggade honom och flyttade lite för skänkeln på vägarna och avslutade med lite galopp på en superhärlig väg. Jättefin i handen idag, possitiv till arbete och massvis med vårkänslor i kroppen hos lilleman idag! Känns faktiskt relativt bra inför morgondagens dressyrträning för Marie på Ekängen, trots att jag bara ridit en dag ordentlig dressyr denna vecka.

Var hemma vid 10.30, då var det bara duscha och göra iordning sig för jobb. Trodde jag skulle jobba till 19.30, men på schemat stod det 20.00, så var bara att stå ut en halvtimme extra! Nu är jag dundertrött och vill bra sova!



Igår blev det vila för Gustav då han var precis lika skitig som i onsdags (när det tog över en timme att få honom ren!). Så nu får han gå med täcke på sig över helgen så får han gå naken igen nästa vecka. Han är ju inte direkt en häst som gillar att bli borstad så det är verkligen en mardröm när man ska försöka få grisen ren ;) Jag som inte hade tänkt att bada Gurris inför söndagens tävling får nog tänka om lite.. Han dammar som fan och är riktigt sådär tråkigt brungrå-skitig! Vill ju helst inte lägga på de nya schabraken då heller hihi Men räcker nog kanske med att bada av rumpan och halsen bara.

Imorgon blir det jobb 8.00 - 12.00 sen lite pyssel hemma sen en hel eftermiddag i stallet - kameran ska med! :)




Kommentarer
Postat av: Eleonor

8-12 låter som en "mysig" tid att jobba på.

/ Eleonor

2011-03-25 @ 22:28:14
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback