6 mars 2011

Dressyrträning för Marie Carlgren idag igen. Mycket bättre ridkänsla denna gång och det kändes om Gustav var mer med idag, trots att han vilat i två dagar. Jobbade på precis som förra gången med grunderna i skritt och övergångar.

Hon är supertuff på min sits och mina händer, speciellt min högerhand! Men det är bra, för jag är inte nöjd med min sits, jag spänner mig för mycket i överkroppen pga att jag inte är tillräckligt stark och rider aldeles för lite med mina ben. Så nu ska jag sätta ett spö bakom ryggen i början av passet, iallafall när jag jobbar honom i skritt för att hjälpa mig själv lite med sitsen. Sen får jag väl köpa en såndär grej som finns som ska hålla tillbaka armar och axlar.

Han kändes väldigt springig idag men jag tyckte ändå att det var bättre än sist. Vi har massor kvar att jobba på, otroligt mycket. Men de känns som att det går framåt och att det inte är helt omöjligt. Nästa träning blir på torsdag, om jag lyckas byta min tid på jobbet - hoppas! Vill så gärna träna en gång i veckan så vi håller igång de här nu :)

Film från passet kommer sen, dö segt att ladda upp på youtube!

 

Kommentarer
Postat av: erika

Han ser jättefin ut! Och samma för mej med youtube. Har försökt halva dagen :/

2011-03-06 @ 15:46:34
URL: http://www.majimka.blogspot.com
Postat av: Rebecca ♥

En ridbåge? Perfect sit, har en sån och den är faktiskt riktigt bra. Väl investerade pengar.

2011-03-06 @ 17:07:26
URL: http://escana.blogg.se/
Postat av: Jennie Kristensson

Han är så fin!

2011-03-06 @ 17:35:10
URL: http://jdressyrfjant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback