7 mars 2010

Är det bara Norrköping som har haft grått, blåsigt och tråkigt väder idag? Hade världens vårkänsla igår och idag kändes det som höst nästan, BlääÄ! Hur som helst, inte deppig för det utan är istället ganska nöjd och glad med dagen.

Vaknade upp hos min finaste, frukost i lugn och ro (älskar lediga dagar!) innan jag åkte till stallet. Red i ridhuset idag, känns bättre att rida ut imorgon istället. Jobbade på samma övningar som vi gjorde på träningen igår dvs övergångar, halter och volter. Han kändes jättefin, mjuk och medgörlig! Kunde rida honom på rakt spår och ha honom lätt inåtställd utan att han tvärade -framsteg! Galoppen var superfin, efter lite bus. Körde mycket utan stigbyglar för att träna sitsen och balansen.


Övergick sedan till att jobba honom över upphöjda bommar på medellinjen i trav, där fokus låg på att ha honom avslappnad och i samma takt som innan, över och efter. Jätteduktig och jag tror denna typ av övning är supernyttig för Gustav. Kändes inte som att det var något dirket problem iallafall och det är ju bra.

I galoppen jobbade vi över två bommar på långsidan med 17 m emellan. Där varierade jag mellan att korta galoppen och rida på 6 jämna galoppsprång eller lite framåt i ett frisk tempo på 4. Fyra är ju egentligen ganska så normalt, men Gurris är ju ganska kortgalopperad så blir lite att man får tänka framåt. Vilket bara är bra i vårat fall eftersom det är just där vårat problem är. Men han kändes hur fin som helst idag! Inget tjaffs i munnen och bra form och jag tror jag hittade ett bra grundtempo!



Gjorde sedan de vanliga sysslorna som att mocka, göra mat, rykta Gustav och smörja tränset och sadelgjorden.


Väl hemma så hamnar jag, som vanligt, här framför datorn. Har så fruktansvärt ont i ryggen idag så känns om jag ska avlida! Så blir bara en lugn kväll i soffan tills Marcus kommer hem från träningen, sen ska jag sova..


Kommentarer
Postat av: Jennie Kristensson

Med risk att bli hatad, så hade vi vårväder idag, solen lysste i skåne idag ;)

2011-03-07 @ 20:03:06
URL: http://jdressyrfjant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback