Bally Brittas

I några dagar nu då kommer ni att få läsa om några av hästarna som jag har fått chansen att rida och som fastnat lite extra i hjärtat.



Först ut är Bally Brittas.

Bally var ett sto född 1991, import från Irland och av welsh cob typ. Ägdes då av min vän Alexandra Kjörsvik. Bally var en riktig läromästare inom hoppningen, men en riktig tuffing i dressyren.

Hur det kom sig att jag fick börja rida den här ponnyn då?
Det var så att klubbens division ett lag i hoppning hade en ryttare kort och då Alexandra på den tiden red både hoppning och dressyr blev hon helt enkelt tvingad till att välja då både hoppningen och dressyren låg samma dag. Jag fick äran att rida en omgång av division 1 hoppning på Bally. En härlig ponny som hoppade det mesta du styrde på, underbart! Senare på hösten blev de istället en ryttare kort i dressyrlaget och då fick jag ännu en gång äran att rida Bally om jag ville. Jag hade henne hemma hos mig i 3 veckor och tränade stenhårt! Det fanns en liten dressyrponny även i denna dam kan jag lova, vi tog oss runt LB:1 programet utan större problem och hon var verkligen underbar att rida när du väl hittade alla knappar.

Vi segrade med div 2 laget i dressyr, placerade oss 2a i vår första LB hoppning tillsammans, red felfria LC och LB hoppningar i samband med div 1 och vi låg runt 55-57% i våra dressyrstarter. De var ren tävlingsglädje med denna ponny!

Bally var en underbar ponny i helt min smak och jag blev superförtjust i denna  lilla häst. Tyvärr blev hon dålig i sina ben och fick somna in 2008. Jättetragiskt då jag vet att hon hade massor kvar att ge, om hon hade fått vara frisk. Så tacksam för att jag fick chansen att rida denna lilla fuxfia :)









Kommentarer
Postat av: Emilie persson

Bally va så fin!!!

2011-03-29 @ 22:01:04
URL: http://www.misspersson.se
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

söööt :) irländska ponnier är så fina.

2011-03-29 @ 22:33:43
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Men är det verkligen min älskade bally jag hittat?

Hade denna underbara häst under mina ponny år. Vore jätte tacksam om du kunde kontakta mig på min mail!

Mvh Jennifer

2011-09-08 @ 01:01:11

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback