Mantorpsryttarna

Sissi Liljas anläggning.

Parkering/Uppstallning:
Parkeringen var som sagt en ren jäkla lerbana. I grunden är det en stor gräshage/gräsvall. Den var dock hård och bra när vi väl kom dit, men vi förstod ganska fort att det skulle hinna bli varmt under dagen och därmed lerigt. Annars bra personal med parkeringen som skötte det bra och med tanke på att det stod att parkeringen skulle vara 600m ifrån tävlingsplatsen i ryttarmeddelandet så blev vi väldigt glada att den var nära trots allt. En negativ sak till var att man inte hörde någonting från tävlingsbanan på parkeringen.


Veterinär:
100 och 110 cm klassen var lokal, därav kom inte veterinären förns 12.00 när besiktningen inför 120 skulle börja. Så träffade aldrig veterinären. 


Framridning:
Var framridning på deras dressyrbana, som var hur fin som helst! Dessutom var det inte alls lika blåsigt där som på deras andra stora utebana (som dock var parkering denna gång). Dock ingen personal på plats där, så man hade ingen koll på om det var dags att få gå in på framhoppning osv, inte så bra. Men i övrigt var den jättefin att rida på!
 

Framhoppning:
Den va helt okej, lite rörig. Men mycket bättre än i Linköping. Även här var det endast ridning i vänstervarv, men funkade bra. Jag blev glad eftersom det fanns en ordentlig framridning så de gjorde liksom inget att det bara var vänstervarv ;) Dock ser jag fram emot utesäsongen när man får rida i vilket varv man vill haha


Tävlingsbanan:
Underlaget var lite lustigt. Stehårt i mitten, framför och bakom vissa hinder och sen ganska tungt och halt på kortsidorna. Men banan var bra byggd, dock tuff och maxad. Men jag gillar Saras banor, alltid kul med en utmaning! Fanns väl inte ett hinder på banan som inte var utsmyckat på något sätt, alltså väldigt tittigt. Glad att jag inte åkte dit med en titthäst så att säga.


Cafeterian:
Gick dit och lånade en sked, sen höll jag mig borta haha. Så extremt överproppat med folk! Dock trevligt att kunna äta lunch och se på tävlingarna samtidigt, stort + .  


Övrigt:
Mantorp är en av mina favoritställen, när det är på Sissi Liljas anläggning! Alla hästar jag varit där med har gått bra, så ganska är därför hihi trevlig personal, bra banor och bra cafeteria. Hoppas de ska ha en utetävling iår, hade varit riktigt roligt! Mantorp kommer jag helt enkelt att åka till fler gånger, dock inte när de är lerugt ute eller med en fyrhjulsdriven bil ;)


Kommentarer
Postat av: Eleonor

:D kul att "vi" får bra kritik! Dressyrbanan (framridningsbanan) är tiptop! Mina hästar reds på måndagen efter tävlingarna och de va stenhårt! :[ kan inte vart kul o hoppat om man inte hade turen att vara först efter lite sladdning...



Vet dock inte om de brukar ha utetävlingar..?



/ Eleonor

2011-03-31 @ 14:06:37
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Sandra Ramtzén

Jaha där ser man då var det hos Mantorpsryttarna vi var hos när vi provred Liljas ena häst. Kommer ihåg att hennes stall var väldigt mysigt och det där trädet med bänken runt i paddocken var så gullig :)

2011-03-31 @ 23:46:50
URL: http://[email protected]
Postat av: Rebecka

Liljas är det bästa stället alltid!

2011-04-01 @ 21:52:12
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback