Mina schabrak

Så, nu har jag tagit dag i de här med att fota alla mina schabrak. Saken är den att jag faktiskt inte har så himla många schabrak (som alla tror) Sålde ju av med massor i höstas, finns vissa jag saknar men har ju ett par nya fina :)



Equiline octagon allroundschabrak
Brun med en vit och en brons passpoal. Har en matchande öronhuva till.


Favoritschabraket, älskar precis allt med de, hur underbart som helst! Equiline är favoritmärket i övrigt på schabrak, de har en otroligt bra passform, lägger sig kanon på hästen & under sadeln. De är fantastiskt hållbara och kan se nya ut trots flera tvättar. Du kan även kombinera färger precis som du vill. Att de dessutom går att få öronhuvor & benlindor i samma färg är ett stort plus! Jag tycker priset är helt okej med tanke på vad du får för det. Hellre betalar jag lite mer och får kvalité, än att betala mindre och få köpa ett nytt snart igen då de andra är fult / trasigt. Priset ligger på ca 699 kr.


Equiline octagon allroundschabrak
Marinblå med en vit och en rosa passpoal. Har en matchande öronhuva till.


Precis som med de andra Equiline schabraken så har de en otroligt bra passform, de är snygga och helt klart min favorit. Bästa Equiline ♥


Equiline octagon allroundschabrak
Brun med en rosa och en ljusgrön passpoal.


Precis som med de andra Equiline schabraken så har de en otroligt bra passform, de är snygga och helt klart min favorit. Bästa Equiline ♥


Equiline octagon allroundschabrak
Ljusgrå med en rosa och en silver passpoal.


Precis som med de andra Equiline schabraken så har de en otroligt bra passform, de är snygga och helt klart min favorit. Bästa Equiline ♥


Equiline octagon dressyrschabrak
Vinröd (bordeaux) med en royalblå passpoal och en silverfläta. Har matchande benlindor till.


Precis som med de andra Equiline schabraken så har de en otroligt bra passform, de är snygga och helt klart min favorit. Bästa Equiline ♥


Equiline octagon dressyrschabrak
Brun med en vit och en brons passpoal. Har matchande benlindor till.


Precis som med de andra Equiline schabraken så har de en otroligt bra passform, de är snygga och helt klart min favorit. Bästa Equiline ♥


Equiline octagon dressyrchabrak
Cream med en skyblue passpoal och brunt kantband.


Precis som med de andra Equiline schabraken så har de en otroligt bra passform, de är snygga och helt klart min favorit. Bästa Equiline ♥


Anna Scarpati allroundschabrak
Grått med en brun, en vit och en silvergrå passpoal samt brunt kantband. Har en matchande öronhuva till.


AS gör otroligt snygga schabrak som även dom håller sig extremt snygga efter tvätt. Dock har de en tendens till att glida bak lite under sadeln ibland, vilket jag kan irritera mig på. I övrigt ligger de bra och är som sagt otroligt snygga - dessutom kan du designa dom själv. Jag kan ibland känna att de är lite väl dyra eftersom de inte ligger exeplariskt under sadeln, men samtidigt så är de bra kvalité, föredrar dock Equiline. Priset varierar från 749 - 799 kr.


Mias allroundschabrak med rak kant.
Ljus beiget med en vit och en beige passpoal samt brunt kantband. tk-foto brodyr på vänster sida.


Ett fint tunt schabrak som är superbra på sommaren. Bra passform och kvalité, fortfarande snyggt trots många tvättar. Dock tycker jag de är ganska så tråkiga, men perfekt för den som vill ha ett tunt och diskret schabrak.  Mitt används dock som ett flitigt vardagsschabrak, trots att de var tänkt som tävlingsschabrak för över två år sen hihi priset är bra då de är fin kvalité. Du kan även här bestämma kantband och passpoal efter önskemål. Priset ligger på ca 495 kr.


Mias dressyrschabrak
Vitt med en guldpasspoal och marinblått kantband. Har matchande benlindor till.


Samma här som med de andra, dock tycker ja dressyrschabraket har bättre passform. Mitt tävlingsschabrak i dressyren, så inte så välanvänt. Men nöjd med de! :) Priset på dressyrschabraken ligger på ca 460 kr.


Sjöhagen Wear allroundschabrak
Vitt med en guldpasspoal och marinblått kantband.


Mitt "slit o släng" schabrak som ja dock ridit me på tävling om det varit laghoppning. Men gillar det inte. Sladrigt och ingen direkt passform. Har dessutom blivit fult och inte helt vitt efter tvätt. Inget schabrak jag rekomenderar, dock tror jag att du kan välja färger på passpoal osv själv även på dessa. Priset ligger på ca 195 kr.

Kommentarer
Postat av: Lamia / VINN BENLINDOR FRÅN KINGSLAND!

Snygga :D vad många equiline du hade!

2011-03-28 @ 18:11:12
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

åhh massa snyggt! älskar det vinröda dressyrschabraket

2011-03-28 @ 18:23:27
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Camilla

Håller med om Equiline! Så otroligt fina schabrak och jag gillar att de är så styva trots många tvättar. Alla andra schabrak blir verkligen supermjuka. Vi har ett beige Equiline som är säkert 10 år gammalt, superbra, precis som om det vore nytt förutom att färgen är liiite blekt och loggan är den gamla. ;)



Jag är likadan, betalar heldre mer pengar för att få kvalité än att köpa fem schabrak för samma pris. Det ÄR roligare att ha färre saker som är i superkvalité än 40 schabrak som är sladdriga och urblekta efter några tvättar.



Eskadrons schabrak, de billiga bomullsschabraken tycker jag duger super till vardagsschabrak! De har problem med att färgen ska hålla så de mörkare schabraken bleks fort. Ett plus är ju att de är billiga i jämförelse mot Equiline och finns i många olika färger och så kommer det åtta nya färger varje år. :)

2011-03-28 @ 18:45:40
URL: http://thisiscamilla.blogg.se/
Postat av: Caroline

Love love love! Så sjukt snygga schabrak Tess! :) Är ett AS fan och ditt är sjukt snyggt. Funderar på Equiline. Var har du beställt dins från? Var det enkelt att beställa/välja färger osv osv?

2011-03-28 @ 21:12:29
URL: http://littleworldof.blogg.se/
Postat av: Anna

någon erfarenhet om schockemöhle schabrak?

2011-03-28 @ 21:27:01
Postat av: MLI - TÄVLINGSRYTTARE SOM VILL NÅ TOPPEN

snygga schabrak :DD

2011-03-28 @ 21:32:48
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: magda

vart har du beställt dina equiline schabrak ifrån? vart finns dom att beställa ifrån:)

2011-03-28 @ 22:29:44
Postat av: Anonym

min equiterapeft (stav?) säger att equiline (och liknande schabrak) är bättre för ryggen än många andra då de små och kompakta rutorna gör så att det inte gnids omkring och alltså ligger sadeln stadigare. Om man tar schabraket mellan tummen & pekfingret och "gnuggar" så känner man inte igenom det och det går heller inte att "röras omkring" spec mycket!

2011-03-29 @ 08:19:28
Postat av: Sabina Borenius- ronda.blogg.se

Snygga! Vad många Equiline du har, är dem bra? :)

2011-03-30 @ 09:15:00
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! Gör det något om jag lånar bilden på ditt marinblå Equiline-schabrak? Kan förstås länka till din blogg, om du vill! :)

2011-08-08 @ 03:00:58
URL: http://showjumpers.blogg.se/
Postat av: emelie

Vart köper du dina equiline? I butik eller på nätet?

2011-11-05 @ 00:08:03
URL: http://komkoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback