Norrköping Horse Show

Hemma efter en blåsig och kall dag på Åby och Norrköping International Horse Show. Kollade på 140 och 150 klassen, stora finalerna helt enkelt. Fick se många fina hästar faktiskt. Blev dock otroligt chockad över hur många det var som stannade ut sig på den stora vattengraven! Trodde att när man red nationellt / internationellt att hästarna var vana vid dessa stora gravar - men tydligen inte.

Hittade en riktig kärlek i 150 klassen, nämligen Sofie Fast's, Caspar (e. Cardento - Bonaparte). Den blev trea och hade en fantastisk utstrålning! "Vanlig brun", men så vacker, hade absolut inte tackat nej till den snyggingen. Gillade även Sandra Carlssons Spike Jones (e. Quite Easy - Cortez), just för att det var en sån typiskt QE häst med ponnylook och lite attityd. Trevliga tävlingar är det allt, men shoppingen.. Fy fasiken vilket dåligt utbud och inte några bra priser heller! Om NHIS vill fortsätta att växa och få upp publik och besökarantalet, måste de utöka shoppingen och helt enkelt sattsa lite mer på de!


Från NHPS förra året. Klara Lindström och Mirca Itop.


Nä, nu ska jag åka till stallet och rida min pollehest :)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Kan berätta att Spike Jones är en alldeles fantastiskt häst att rida! :)

2011-05-29 @ 19:30:10
URL: http://vardagmedhastar.webblogg.se/
Postat av: gb

hej! Jag va där och tävlade och va en av dom som stannande ut mig på vattengraven.. om jag säger såhär, min häst hoppar alltid vatten och har hoppat detta vatten förut men nu så va det helt enkelt nå "spöken" i de det, i kvalklasserna va det sjukt många som stannade ut sig på vattnet tom Malin Baryard de borde ju säga något om att det va nå "skumt" säger inte att det är okej bara för att hennes häst stannade utan att de måste varit något speciellt med det eftersom så himla många fick problem där!

Bra blogg annars :)

2011-05-29 @ 19:52:45
URL: http://gbacklund.blogg.se/
Postat av: Ida

Håller med, shoppingen var sämst! Blev riktigt besviken :(

2011-05-29 @ 22:31:38
URL: http://morrlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

tyckte shoppingen var bra! kvalité häst och hund hade ju superpriser på mkt grejer!

2011-05-31 @ 00:28:29
Postat av: Vickan

Hej Tess

Kul att du gillade Casper. Han var min tills för ett par år sedan. Född i Mantorp är han också så han är en riktig Östgöte egentligen. Vi ska ha hans helsyster hemma i sommar och jag hoppas på att hon ska bli en lika fantastisk stjärna som sin storebror :o)



Ha det bra!!



// Vickan

2011-05-31 @ 10:04:34
URL: http://risingeprastgard.blogspot.com/
Postat av: jenny

jag var också där, som banpersonal :)

var ganska förvånad över att det var så många som hade problem med vattnet i den klassen, undrar lite jag också vad det kan ha berott på!

2011-05-31 @ 15:35:10
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback