Tävling Norrköpings Fältrittklubb

Idag hade dom vaknat till, inte alls lika långsamma idag - skönt! Kom dit i precis rätt tid, så var bara att anmäla, lasta ur och börja skritta fram.

Han kändes jättefin när jag red fram på gräset, mjuk i munnen samtidigt som han kändes pigg och glad. Galoppen är helt amazing i den nya sadel! Känner verkligen hur han kan röra sig så mycket bättre, finaste ♥
Han var grymt taggad på framhoppningen, bara studsade, bockade och busade hihi tog jättefå språng då de språng han gjorde var så himla bra! Han hoppade mig nästan ur sadeln :-)


115 cm bed A - Debut
Gud, han kändes så jädrans fin! Hoppade hur bra som helst på ettan, tog i lite väl mycket kanske hehe superfin på tvåan, lite vinglig till trean, men hoppade super! 6 bra språng till fyran sen började jag tänka för mycket. Till 5a och 5b kortade jag honom aldeles för mycket och la honom helt i skiten på insprånget så han hann aldrig upp, men jag tar verkligen på mig de!! Hoppade fint ur kombinationen och fin även på 6an. Till sjuan fick jag lite panik då de kändes som att jag inte hade galopp så jag tänkte trycka på lite extra så han skulle gå av stort, istället trampar han om och tar ett litet extra - frambommen ner. Även där en stor ryttarmiss! Självklart skulle jag bara suttit och väntat ut honom. Hoppade stort och fint på hinder 8. I mål på 8 fel och jag var huuur lycklig som helst, han kändes så himla fantastisk!! :'D



Nu är det bara jag som ska lära mig att rida, sen är vi ett toppenteam! Älskar verkligen hur han försöker och hur han mognat. Det är en helt annan häst och jag bara njuter av varje ridpass just nu. Många som kom fram och sa hur fin han blivit och många som tycker han hoppar så mycket bättre på dessa lite högre hinder. Jag kan hålla med, men vi håller oss nog till 100-110 ett litet tag till, även fast jag vet att han skulle klara 120 lätt. Jag ska  ju lära mig att rida också ;-) hihi

Film kommer, nu ska jag fortsätta njuta av solen!

Kommentarer
Postat av: erika

Jag är grymt imponerad av dej Tess. Så jävla duktig, och vilket jobb du gjort med honom. Så bra ni är!

2011-05-22 @ 19:44:48
URL: http://majimka.blogspot.com
Postat av: Alexx

ännu en gång tess, han hoppade super fint! :D

2011-05-22 @ 20:06:58
Postat av: Nina

Tycker du kämpar på bra, du ser ju också när du gör fel. Måste vara stor press att ha en sån obegränsad häst, han hade ju kunnat gå 130 idag med en annan ryttare, det tror jag verkligen, baserat på det jag sett av honom här på bloggen. Tycker att du hanterar den situationen bra ändå, stressar inte bara för att liksom. Bättre att ta det i din takt! Fortsätt kämpa, det ger resultat!

2011-05-22 @ 21:32:04

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback