31 oktober 2011

Sista oktober .

Vintern och snön närmar sig med stormsteg, eller? Här är det fortfarande väldigt mycket höst vill jag lova! Träden är fortfarande fulla med gula, bruna och oranga löv (visserligen ligger hälften på marken), det är lerigt i hagarna och lite små ruggigt i luften, men ingen snö så långt ökat når just nu iallafall. Jag är en av dom få som faktiskt gillar hösten riktigt mycket! Visst, leran är inte speciellt rolig och att Gustav är gråbrun när han kommer in varje dag kanske inte är superroligt, men jag tycker hösten är så himla mysig. Dessutom älskar jag att stå att borsta och mysa med hästarna, så det gör inte så mycket att Gurkan är lerig varje dag! thihi

Idag tog jag och Gustav en sväng ute i friska luften bland alla farliga löv och buskar. Pojken min var minsagt på tå och hoppade i luften för minsta lilla! Mina underbara vänner i stallet har hållt igång honom lite lätt under förra veckan i form av jogging så det fanns en hel del energi i grabben idag. Blev en långtur på över en timme, med ganska mycket galopp. Kände att han behövde få springa av sig lite! Han kändes fräsh och fin, trots att han var mer i luften än på marken, men han är söt ;) haha en bockning var så pass att jag hade kunnat få smaka på leran själv!

Imorgon ger vi oss nog ut igen - bäst att passa på att njuta av den härliga hösten och alla mjuka stigar för snart kommer den förbannade snön och halkan. Ska dessutom "hoppa" Gustav denna vecka också, första gången sedan vurpan, är lite nervös över att de ska sitta i huvudet på oss, men det ska nog gå bra! 


Sista biten på våran tur ute i friska luften bestod av avskrittning på hårt underlag, dvs asfalt - supernyttigt!

Nu ska jag åka in till Marcus och spendera kvällen hos honom. Om en vecka flyttar jag dit! :) Ska bli riktigt spännande och se hur vi klarar av att bo ihop haha

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Asfalt är toppen. Förstår inte varför många är så "rädda" för det. Vi skrittar o även travar en del på det, självklart i lugn tak o bra balans.

2011-10-31 @ 17:33:03
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det är frustrerande och riktigt jäkla tråkigt. Vill så gärna känna glädjen, längta efter de där små sakerna och vara löjligt kär i det. Tro mig vi har pratat om det, men nej, jag kommer inte ha hjärta till det. Inte än. Ska ta lite extra hjälp av min tränare nu, mamma gör så mkt hon kan och förhoppningsvis så vänder det snart. Men ush, det är inget jag önskar någon :(

2011-10-31 @ 17:51:24
URL: http://jennikristensson.blogg.se/
Postat av: Cornelia

sv: Klart jag vill :) Har dock insett att jag inte kan/vill göra något sånt heeelt gratis, vad tar björn för en sån sak? så kan jag typ ta en tredjedel av det eller nåt haha :) Kul att du frågar förresten :D

2011-10-31 @ 18:10:06
URL: http://cooorre.blogg.se/
Postat av: Cornelia

sv: Oj, vilken dyr än, haha! Nä men kan det låta bra med en tusenlapp för två veckor? enkelt o lagom för min del :D Det låter suuuperbra, jaa, ja gillar dom grå haha, och när jag rider en häst under bara två veckor så lägger jag aall fokus på den så det blir extra mycket gjort, så det vore superduper! :D Hihi, ja men om det är någon tävling där nån liten så why not, men det är väl en senare fråga haha! Bara för skojs skull isåfall ju :)



Det kan vi absolut göra, men ja skriver upp de så ja inte planerar in något annat runt den tidne, så får vi se hur det blir :D

2011-10-31 @ 18:22:48
URL: http://cooorre.blogg.se/
Postat av: Annie

sv: tack!:)

2011-11-01 @ 10:07:58
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback