1 september 2011

Jaha och så var det september och vart fan har jag hållt hus de senaste dagarna? Jo, på jobbet. Min kropp är helt jävla slut just nu och ändå väljer att sitta här framför datorn istället för att gå och lägga mig i min sköna säng och sova. Puckat? Jo men visst! Tänkte jag kunde vara snäll och uppdatera er lite..


Var ju på dressyrträning i tisdags förmiddag med Gustav och just nu känns det så himla bra i dressyren. Det är riktigt roligt att rida honom nu! Jobbade vidare med samma saker som sist, dvs lösgjordeheten och att han ska spåra. Red skänkelvikning på diagonalen och öppnor på långsidorna. Han gör det så himla bra förtillfället! I galoppen jobbade vi vidare med att han ska ta stora lugna steg och inte studsa upp sig så dant. Jobbade även med den förvända galoppen som vi rider för att stärka honom och ge honom lite mer balans i galoppen, såå fin! Åh, jag bara njuter just nu när jag rider för Marie, det är så himla kul för jag märker verkligen hur mycket framåt det gott! Dessutom är Marie en helt underbar tränare! :) Längtar så extremt tills jag får dressyrsadel nu så vi kan sattsa ordentligt. Nästa träning blir på söndag! Vi tränar hårt nu inför dressyrdebuten ;-) Har film, men får inte upp den på youtube :(


I tisdags eftermiddag jobbade jag 16-21.15, sen blev det heldag på jobbet även igår 10-20.00. Igår hade vi även inventernig 20.00 - 00.30, faaan så trött jag var då! BlääÄ, pissdag! Fick iallafall äran att inventera barnmaten tillsammans med min bästaste Maria, så det var helt okej ändå haha Kunde dock inte sova inatt, somnade väl strax innan tre då jag var korkad att duscha när jag kom hem från inventeringen och då blev jag ju pigg istället, korkat!! Jobbade även idag 12.00 - 21.15, så nu är kroppen trött. Har sovit hos Marcus dessa dagar så jag skulle ha nära till jobbet, skönt som tusan. Men ska faktiskt bli skönt att få sova i min egna säng inatt hihi


Igår red Issa Gurris och det hade gått bra och idag har Frida ridit honom, underbara vänner jag har som ställer upp när det krisar. ALL kärlek till er ♥ Imorgon blir det tävling.. Känns som denna vecka har varit en superuppladdning.. eller? ;-) hihi åker iallafall dit i träningssyfte och har absolut inga förväntingar. Ska till Linköpings Fältrittklubb och rida 110 samt 120. Ska försöka rida lika mjukt med bestämt som i söndags och våga galoppera, var noga med att räkna galoppen. Som sagt, tar detta som träning då det känns som att vi egentligen inte är redo. Men eftersom detta är näst sista hopptävlingen (buhuuu) för oss som de ser ut just nu så vill jag ändå åka :) Det får gå som de går! Men ni får mer än gärna hålla tummarna!! Tävlingarna börjar inte förns kl 13 imorgon så jag får sova ända till kl 9! hihi puss på er, nu ska jag sova!


Min vackra kille ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför är det nästsista tävlingen? ska han säljas? :(

2011-09-02 @ 01:43:54
Postat av: Josefin Mellström

Lycka till idag !

Ses vi ses :)

2011-09-02 @ 06:57:55
URL: http://hagnestahill.wordpress.com
Postat av: Sarah Journath

Lycka till!! Jag ska också till Linköping men på lördag :)

2011-09-02 @ 07:31:36
URL: http://sarahochsnajper.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vaa ! Varför näst sista? :(

2011-09-02 @ 07:44:51
Postat av: Elin

Lycka till :D

2011-09-02 @ 07:50:43
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Annie Pettersson

sv: kul, vi ses då! ;)

2011-09-02 @ 09:38:41
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/
Postat av: Louise

Härligt att det går så bra i ridningen nu. Du förjänar verkligen det, tycker du har kämpat helt otroligt med Gurrisen !



Håller tummar, tår och tassar för er skull imorgon ! =)

2011-09-02 @ 11:59:45
URL: http://louisek.webblogg.se/
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

All lycka till!

2011-09-02 @ 12:56:48
URL: http://hastoridveksamhet.blogg.se/
Postat av: josefina

Lycka till ! :)

2011-09-02 @ 13:44:47
URL: http://jnordlund.blogg.se/
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

lycka till!! kommer säkert gå superbra! :D

2011-09-02 @ 14:05:20
URL: http://forzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback