Tävling Åby Ridklubb

Säsongsavslutning på Åby Ridklubb. Ja, vad ska man säga? Jag hade väl hoppats på två stycken nollrundor med tanke på hur löjligt lågt det var och hur fin Gustav varit på sistone. Men för att hästen ska gå nolla måste ju även piloten på ryggen rida bra och det var väl där allt sprack.. (tillsammans med en häst som knappt lyfte på fötterna). Lite besviken kan jag erkänna att jag är, inte för att rundorna är speciellt dåliga eller katastrofala så hade jag en sån dålig känsla!!

100 cm bed A0/A0
Ingenting fungerade på framridningen eller framhoppningen. Men banan var simpel så det kändes som en "självklarthet" att nollan skulle finnas där. Hur som helst så hoppade han, men inte alls så fint som han gjort senaste gångerna och jag red som en kratta. Fick som sagt inget sug fram till handen så allt blev fel kändes det som. Var typ redan i omhoppningen när jag red ann sista hindret i grundomgången och försökte komma i så kort galopp som möjligt för att få till svängen som jag tänkt och då river han såklart.. tyvärr så ännu en gång då - 4 jävla fel..


100 cm bed A0/A0
Samma här. Eller han var ganska fin att rida fram, men fick inte alls någon bra känsla. Och inne på banan har jag nog aldrig ridit så dåligt (eller det var väldigt länge sen iaf). Fick aldrig något framåtläge utan vi kröp in till varje hinder och han kändes nästan lite "rädd" för hindrerna för han spände sig som fan hela tiden. Hur som så kom vi för nära insprånget i kombinationen och han typ stelnade till - samtidigt som jag red skit. Så ja gissa? 4 fel..


FOTO: ERICA ANDERSSON

Tråkigt som sagt att avsluta hoppsäsongen med en sån tråkig känsla. Men så kan det vara ibland. Nu blir det dressyr fram till november istället, sen ska Gustav faktiskt få lite vintervila! Nästa år , då sattsar vi på hoppningen igen (kombinerat med dressyren) och förhoppningsvis kommer nollrundorna att hamna hos oss då ;D Massvis med bilder kommer samt film!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men en liten klass ska du väl kunna trycka in innan vinteruppehållet? Då sätter du säkert nollan ska du se =)

2011-09-11 @ 22:27:02
Postat av: jenny

åh vad tråkigt :(

det värsta är ju när känslan är dålig, för det är ju ändå den som har störst betydelse - 4 fel gör ju inget om känslan var bra! förstår att du är besviken med tanke på att han gått så bra den senaste tiden.

2011-09-13 @ 09:42:57
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback