Veckans bloggare

Veckans bloggare v. 38


- Ditt fullständiga namn?

Moa Zalar


- Hur gammal är du och hur länge har du hållt på med hästar?
Jag är 21 år gammal och ridit sedan jag var 3-4 år gammal. 


- Vart i denna stora värld bor du?
Jag bor i Karlskrona


- Din sysselsättning om dagarna?
Den lilla tid jag inte är i stallet pluggar jag på Blekinge Tekniska Högskola, studerar ett samhällsprogram med psykologi och pedagogik som huvudämnen. Extrajobbar även som servitris.


- Vad har du för häst eller hästar?
Jag har en 6-årig valack som ursprungligen kommer från Belgien. Han är e. Thunder van de Zuuthove och ue. Capital. Han kallas för Sigge men det fullständiga namnet är Filini van de Boslandhoeve.


- Vad gör du helst inom ridsporten?
Jag hoppar och tävlar! :)


- Vad har du för mål med din ridning?
Då jag har en ganska ny häst så vill jag först och främst lära känna honom och mitt första mål är att han ska gå 130 :)


- Favoritutrustning och favoritmärke?
Mitt favoritmärke på ryttarutrustning är helt klart Kingsland. Till hästen får jag nog säga Dyón och Rambo :)


- Vad gör dig till en bra ryttare?
Främst min målmedvetenhet. Jag älskar ridning och vill detta vilket gör mig motiverad.


- Har du någon förebild inom ridsporten som du ser upp lite extra till?
Jörgen Larsson är en av dom absolut duktigaste ryttare och tränare jag träffat!


- Har du någon speciell tävlingsplats du gillar extra mycket?
Jag gillar att tävla på min hemmaklubb Karlskrona- Lyckrå Ridklubb. Men en annan stor favorit är Karlshamns inomhustävlingar. De har välstrukturerade tävlingar och bra underlag. Utomhus gillar jag Snapphanarna. Anledningen är främst för att det genom åren gått bra där ;)


- Ditt bästa tävlingsminne?
Mitt bästa tävlingsminne är min debut i 130 med min förra häst. Jag red då med i Karlskrona- Lyckås div.1-lag. Vi hade placerat oss i alla deltävlingarna och i finalen debuterade jag 130 med bara ett nedslag. Känslan sitter fortfarande kvar i kroppen!


- Din största vinst?
Min största vinst är när jag klarat något jag haft problem med under en längre tid. Något som satt spöken i hjärnan på mig.


- Säg två bra och två lite sämre sidor om dig & din häst.
Våra bra sidor är att vi båda är träningsvilliga och gillar att ta i. Sigge är också väldigt förlåtande och cool. Mina sämre sidor är att jag är för noggrann och har höga krav.


- Hur länge har du bloggat?
Den blogg jag driver nu skapade jag i januari 2011. Innan dess hade jag en annan blogg i några år.


- Har du någon favoritblogg som du gärna kikar in på en extra gång om dagen?
Min systers blogg är min absoluta favorit :) Den bör ni definitivt besöka http://alvazalar.blogspot.com


- Avslutningsvis, vad får vi läsa om i din blogg? Varför ska vi läsa just din blogg?
I min blogg får ni följa med mig och Sigge genom en helt vanlig vardag för en ryttare. Jag skriver om allt från mina träningar till utrustning och smarta idéer. Jag älskar att shoppa och detta märks i bloggen. Ni ska läsa min blogg för att det jag skriver kommer från hjärtat, är ärligt och samtidigt lättsamt. Läsarna får följa med oss i en vanlig vardag med både uppförsbackar och nedförsbackar, precis som det är för alla ryttare :)



- Min kommentar om bloggen - moazalar.blogspot.com
Jag har inte följt bloggen mer än ett par dagar så änsålänge kan jag faktiskt inte skriva så mycket om bloggen. Men överlag har jag väldiga problem med blogspot-bloggar då jag tycker de ger ett tråkigt intryckt. Men jag gillar Moas häst och därför fortsätter jag att följa den ett tag till! Ofta är inläggen ganska korta, men helt okej läsmässigt. Som sagt, så har jag inte följt bloggen så länge så gå in och kika vad du tycker helt enkelt! :)



Vill du också bli veckans bloggare/bloggerska? Kommentera och skriv varför du borde få bli "intervjuad" och få en kommentar om din blogg. Detta är bara en kul grej för att bloggen ska fyllas ut lite. Finns det inget intresse för det så lägger jag ner de :-) Är du intresserad? Kommentera och glöm inte mail och bloggadress



Kommentarer
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

Så roligt att läsa om Veckans bloggare Tess! Du har verkligen roliga frågor som är roliga att läsa samtidigt som man får upp ögonen för nya härliga bloggar. Håller med om blogspot bloggar - har också lite svårt för dem eftersom det är "krångligt" kommentarsystem..!



Kram

2011-09-20 @ 10:21:42
URL: http://hastoridveksamhet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad besviken jag blev över din tråkiga kommentar till veckans bloggare, tycker nästan att det är taskigt att knappt ha läst bloggen när personen är utvald. Varför väljer du en blogg du inte har något positivt att säga om?

2011-09-20 @ 11:02:58
Postat av: Johanna Grant

Jag blir gärna veckans blogg för att hmm... Gustav är fin (haha) och för att det hade varit kul att vara med på din blogg, har ingen bättre motivering ;D

2011-09-20 @ 21:32:24
URL: http://johannagrant.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback