Veckans bloggare

Veckans bloggare v. 36


- Ditt fullständiga namn?
Erika Johansson


- Hur gammal är du och hur länge har du hållt på med hästar?
21 år, född 90. Fick min första häst när jag var 4-5 år.


- Vart i denna stora värld bor du?
Nordvästra skåne


- Din sysselsättning om dagarna?
Denna höst börjar jag plugga en termin i Halmstad. Annars blir det mycket ridning och träning.


- Vad har du för häst eller hästar?
Halvblodssto 11 år e. Majim G - Elmshorn


- Vad gör du helst inom ridsporten?
Hoppning har alltid varit min grej, men försöker även lägga ner mycket energi på dressyr, dock inte tävling.


- Vad har du för mål med din ridning?
Ha roligt framförallt, men även tävla högre än vad vi gör just nu.


- Favoritutrustning och favoritmärke?
Gillar väldigt mycket från Animo just nu. Annars är jag ganska kär i RG-schabraken också!


- Vad gör dig till en bra ryttare?
Tror att jag är ganska målmedveten och hela tiden håller mig till en plan. Sen vill jag alltid göra rätt!


- Har du någon förebild inom ridsporten som du ser upp lite extra till?
Linnea Eriksson från Danmark, har alltid gillat hennes ridning.


- Har du någon speciell tävlingsplats du gillar extra mycket?
Svårt att komma på någon särskild, men överlag tycker jag det finns många bra tävlingsplatser runt om i Skåne.


- Ditt bästa tävlingsminne?

Svårt att välja bara ett men när jag och min nuvarande häst debuterade 120 och blev 2a är nog ett favorit-minne.


- Din största vinst?
Haha, jag har faktiskt bara vunnit en 110 en gång. Inte så mycket att skryta med :p


- Säg två bra och två lite sämre sidor om dig & din häst.
Hon är otroligt ambitös och älskar verkligen att jobba, vill göra rätt hela tiden. Det lite sämre är just nu att hon blir otroligt spänd inne på banan när vi tävlar utomhus, och att hennes humör inte alltid är helt stabilt


- Hur länge har du bloggat?
Sedan i mars detta året!


- Har du någon favoritblogg som du gärna kikar in på en extra gång om dagen? 
Massor! Förutom denna (såklart!) så tycker jag om sosigog.blogg.se och linnskjetne.blogg.se


- Avslutningsvis, vad får vi läsa om i din blogg? Varför ska vi läsa just din blogg?
Jag försöker variera mycket (ibland är det svårt, haha!) Det blir en del vardagsinlägg, men även en del utrustning och mycket bilder. Jag försöker mest bara skriva om hästrelaterade saker, men ibland slinker det in något annat också. Ni får bara läsa den om ni gillar den ;D



- Min kommentar om bloggen - majimka.blogspot.com
För det första så äger ju Erika min drömhäst mer eller mindre. Tycker att hennes Mimi är en av dom snyggaste hästarna jag sett! Bara det gör ju hennes blogg läsvärd liksom.. Hur som, Erika skriver väldigt bra och jag har föjlt Erika länge, långt innan hon skaffade denna blogg och jag älskar hennes ridning. Det intryck jag får utav Erika är att hon verkar så himla lugn och harmonisk med sina hästar, orädd och kan ta vilken häst som helst upp i klasserna. Bloggen är väldigt personlig, vilket jag gillar, här lär du verkligen känna Erika!  Filmklippen och bilderna i bloggen är ett stort plus! Keep up the good work Erika!! :)



Vill du också bli veckans bloggare/bloggerska? Kommentera och skriv varför du borde få bli "intervjuad" och få en kommentar om din blogg. Detta är bara en kul grej för att bloggen ska fyllas ut lite. Finns det inget intresse för det så lägger jag ner de :-) Är du intresserad? Kommentera och glöm inte mail och bloggadress!

Kommentarer
Postat av: josefina

hejsan , jag är intresserad av att vara med om en intervju ! :) Du får väl kika in på min sida och se om det srer intressant ut :)

2011-09-07 @ 08:02:05
URL: http://jnordlund.blogg.se/
Postat av: Hanna

fin blogg! gillar färgerna :)



Vi är intresserade av ditt erbjudande :) kolla in på vår blogg och se var du tycker :)

2011-09-07 @ 13:04:13
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
Postat av: Joanna

Hej Tess!



Jag vill gärna bli intervjuad som veckans bloggare! Skulle tycka det var en rolig grej och det känns som jag har en del att dela med mig till andra av genom min blogg :)

2011-09-07 @ 17:05:44
URL: http://joannasofia.blogg.se/
Postat av: erika

tusen tack för dem jättefina orden Tess!

2011-09-07 @ 20:58:36
URL: http://majimka.blogspot.com
Postat av: Emma

Skulle gärna vilja bli veckans bloggare, älskar din blogg och Gustav är bara för snygg! :D

2011-09-07 @ 21:33:17
URL: http://emmaronn.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag viiiilllll ;D

2011-09-08 @ 00:34:36
URL: http://jennikristensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback