9 april 2012

Sista lediga dagen på denna helg .

Har varit superskönt att vara ledig en hel helg. Har kommit på att jag faktiskt inte jobbar en enda helg till på ICA innan jag slutar, gött! :-D Har bara två veckor kvar på ICA, hur sjukt är inte det!? Snart börjar jag på mitt drömjobb, gissa om jag längtar? Kommer bli så himla underbart.. Jag kan förvarna er redan nu att det kommer bli mycket Hööks tips framöver på bloggen!


Idag trimmade jag Gnista på banan, med mamma som fotograf. Började rida henne på hennes vanliga tredelade bett, precis som vanligt när jag ska dressyrjobba henne. Men hon var sjukt stel, spänd och bara gick emot bettet. Bet sig fast och kändes nästan lite orolig i munnen. Det blev nästan bara dragkamp så kände att "nae, jag byter fan bett". Så bytte till Flippanbettet och hon började tugga direkt och slappnade av, hon blev som en helt annan häst! Kunde bara mjukt sitta och tänka framåt och hon mjuknade automatiskt. Hon verkligen älskar detta bett! Så hon får helt enkelt gå på detta ett litet tag framöver så hon får komma till ro och slappna av utan massa bråk och dragkamper, hjärtat ♥ Nöjd med dagens pass, imorgon får hon en välförtjänt vilodag! Bilder kommer i separat inlägg :-)



Fortsatte sedan vidare till Gustav. Planen var att skritta en sväng på honom, men efter att ha mockat hans grisiga box så hade jag ingen ork. Tog in honom, borstade och ryktade honom och bara myste istället. Inte superbra att han vilar idag då han troligtvis kommer vila imorgon också, men så blir det ibland. Han är den typen som inte mår dåligt av vila, snarare tvärtom. Han brukar alltid gå bättre när han vilat ;-) Tyvärr ingen fotografering på honom idag alltså, men kanske senare i veckan!



Blev sedan en härlig påskmiddag hos mormor och morfar med familjen. Men som tur är så känner min mormor mig och vet att jag hatar påsk- och julmat så hon hade gjort annat till mig. Bästa mormor ♥ 


Ikväll blir det soffan och jag :-) Jag orkar inte göra ett skvatt och Marcus var upptagen idag så soffan får stå för sällskapet ikväll haha

Kommentarer
Postat av: emelie

Hur verkar ett flippanbett?

Hävstång? Har bara läst om att massa hästar blir "så mycket bättre" men inte riktigt varför?

Sen kan man väl ha det på olika "inställningar" (haha kom inte på något bättre ord"

2012-04-09 @ 20:36:49
URL: http://komkoma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk på att inte rida på flippan för ofta! Ett tips.. De mistersin verkan lättare än vad man tror.. Och sedan blir de svårt att kunna rida på de som man vill sedan när man verkligen behöver.. Därför ska man inte använda de ofta som vardags bett . Svårt att förklara

2012-04-09 @ 21:29:47
Postat av: Julia

Är bara lite avis på dig att du fått jobb på hööks ;)

2012-04-09 @ 22:25:13
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Har du prövat ett vanligt rakt bett? Kan ju vara bra som komplement till flippanbettet tänkte jag :)

2012-04-10 @ 12:59:11
URL: http://rebeckawarnstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback