14 Februari 2012


God kväll!

Åkte direkt efter natt jobbet till stallet och började jobba. De dagar jag jobbar natt och ska jobba i stallet fodrar Micke ellernågon annan åt mig så börjar jag bara släppa ut "mina" när jag kommer. Hatar att känna mig sen och när jag ligger efter så stressade på en del imorse men dom kom ut skapligt i tid i alla fall..
Fixade sedan Moccasin och red honom en sväng i ridhuset. Börjar oftast med honom eftersom han bor "ute" och eftersom han inte är klippt blir han ju nästan alltid svettig så då får han stå inne och torka medans jag rider de andra. Idag kände jag även att det var perfekt att börja med honom eftersom det inte är så avancerat så jag kunde känns om min mage pallade ridning idag eller ej.. Och det kändes ok!
Till ridningen, "moccanin" var lite tjaffsig idag men helt ok fin i galoppen i allfall. Styrningen funkar ganska bra just nu vilket är bra ;)
Tog sedan Caroline och red henne. Hon var väl ok. Lite lat och ville inte riktigt jobba ordentligt men fick till det rätt bra på slutet så kan väl känns mig nöjd. Eftersom jag inte mått bra på några dagar har det ju blivit mycket longering så det sätter väl sina spår..
Itop kvar och inga krafter kvar. Har man bara druckit proviva i 2 dagar + jobbat fm + natt kan man väl inte räkna med annat heller så longerade henne idag lite lätt. Tror hon tyckte det var skönt med då hon antagligen var trött i kroppen efter att Micke red henne igår.

Kom hem ca.14 och har då sovit fram till 18 ca. Behövdes.. Behöver ju egentligen mer sömn när man jobbar som man gör men eftersom magen fortfarande är lite öm är det svårt att sova djupt..

Imorgon ska alla få hoppa lite. Moccasin ska bara gå över lite bommar mest för att kolla läget. På torsdag kommer hans ägare och tittar så då ska han få hoppa lite på riktigt.

Fick en frågan vad jag använder för inspänningar vid longering.
Jag har olika på olika hästar. Moccasin har garaman som jag har mellan benen då han inte riktigt accepterat det ännu och det är bästa sättet att få ner nacken på honom..
Caroline och Itop går med en inspänning i sidan och sedan longerlinan ledande i andra.
Itop linar jag även gärna med pessoasele men äger ingen själv så har inte blivit något sedan vi flyttade.. Kanske kan få sno syrrans ett tag igen? ;)

Har även börjat planera tävlings termin lite. Kul. Första tävlingen blir som för många andra här omkring på Linköping 17-18/3. Men först och främst måste jag lösa licens och bestämma vilken klubb jag ska rida för i år.... jobbigt....


Möttes av en tårta när jag kom till jobbet nu ikväll, underbar och älskad av alla? ;) hihi. Lätt värt att få ont i magen igen, eller?
Efter i natt är jag ledig från ordinarie jobb fram till fredag! Så skönt :D


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad gott :D:D:D

2012-02-14 @ 23:02:50
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilken härligt blogg du har :)

2012-02-15 @ 12:17:33
URL: http://helenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Heléne

Klara! Din mage kanske är upprörd för att du jobbar som du gör??? När jag jobbade natt och dag omvarannat och hade häst mm så var min mage helt i uppror! Man måste tydligen vila och så.....lyssna på din kropp, säger en gammal kvinna som varit med ett tag ;) Vad ska du rida för i år? Jag har inte heller bestämt mig, alltid lika svårt. Hade gött!

2012-02-15 @ 12:40:53
Postat av: Nozlihn

åh tårta !! :D

2012-02-15 @ 14:05:18
URL: http://JNoz.blogspot.com
Postat av: Malin

Blivit återförsäljare av aloe Vera produkter och har en här som jag tror många hästmänniskor skulle uppskatta! veterinary formula är speciellt framtagen för rengöring och hudvård för djur. Den ger näring åt torr hud,päls,tassar,hovar,man och svans.

Läs mer på bloggen !

2012-02-15 @ 17:46:59
URL: http://malvaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback