18 Februari 2012


Åkte hem till hotel Ljunga (mamma och pappa) och sov till ca 13 idag efter natten. Mamma tog han om voffi så jag kunde sova i lugn och ro.
När jag hade vaknat till liv ordentligt och fått mat i magen åkte jag till stallet.
Trimmade Itop först. Jobbade med formen och att jag ska kunna lätta i handen utan att hon springer iväg.. Kändes som om jag mest satt på volt hela passet men ibland får man ta ett steg tillbaka för att få till saker och ting.
Tycker ändå att det gick bra. Hon kändes ganska fin och kom till ridning på ett bra sätt.
Caroline var lite störig till en början men blev helt okej på slutet. Hon måste komma upp över bakbenen nu. That´s it.
Var duktig och smörjde alla mina saker idag. Guldstjärna i boken.
Imorgon åker jag till stallet och rider direkt efter jobbet. Eller åker hem och hämtar voff först och äter lite frukost men sedan ut och rider så får jag sova sen efter lunch.
Hade väl tänkt att Itop får gå lika dant imorn och Caroline skulle behöva hoppa volt. Moccasin får springa lite på lina hade jag tänkt.

Funderar lite på veckoplanering för varje häst till nästa vecka och tror jag har en ganska bra plan klar. 1 månad kvar till första tävlingsstart.. Spännande.
Förhoppningsvis kommer jag rida fem stycken hästar i Linköping. Får jobba lite med andra ord. Men det tycker jag är kul :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback