6 februari 2012

Måndag, ny vecka .

Inte för att verka tjatig eller så, så tänkte jag bara tala om att det nu är fem dagar kvar innan vi åker till värmen! Åh det ska bli så himlans skönt och jag är just nu mer stressad än någonsin haha, men det löser sig.


Igår trimmade jag Gustav i ridhuset, jobbade med samma tänk som senaste träningen. Han var galet spänd och jobbig i början, men tre djupa andetag och så tog vi nya tag. I slutet kändes han kalasfin! Jag måste jobba mycket mer med traven, stärka den och bygga upp en bättre takt, just nu är det mest springigt. Tänkte lägga in lite olika travboms-serier för att se om de hjälper honom lite. Har ni några tips på hur man kan förbättra traven? :)

Galoppen var fantastisk! Rund och mjuk, samt en fin känsla i handen. Jobbade med att länga samt korta galoppen, red olika diagonaler och linjer där jag varierade galoppen. Lade in lite förvänd också, lite extra i högervarv för att stärka den galoppen. Superfin!


Idag jobbade jag honom i ridhuset igen. Dock hade jag två bommar på ena långsidan utlagda idag, simlpa bommar på marken med 20 m avstånd emellan varandra. Jobbade galoppen på honom, varierade med att rida på allt mellan 5-9 galoppsprång mellan bommarna och blev förvånad över hur mycket Gustav kan korta sig utan att spänna sig! Samt hur lydig han blivit med det här fram-och-tillbaka arbetet. Svarar fort på förhållningarna bakåt och reagerar snabbt på framåt, mycket possitivt! Han kändes riktigt fin idag så det var kul. Länge sedan han kändes såhär bra två dagar irad :)


Nu har jag slängt i en tvätt i maskinen och inväntar jobb. 16-20.00 står på schemat idag, sen fortsätta med tvätten ikväll. Ska slänga iväg ett par ridbyxor med posten också som jag bytt till en annan vara. Riktigt bra deal där tycker jag, längtar tills min produkt anländer :D hihi men nu, jobb alltså!



Gustavs skitiga box vs. Gustavs rena box..


Veckans fullspäckade planering..

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej, åker också till thailand på lördag :) Åker du till phuket vid 18 tiden nån gång? haha sjukt isf ;) Har läst din blogg länge så vore ett sjukt sammanträffande :P Världen är bra liten i så fall :)

2012-02-06 @ 18:15:20
Postat av: Frida

schnygg veckoplanerare! ;)

2012-02-06 @ 22:31:06
URL: http://friduusss.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback