Gästbloggare 7

Hej! Jag heter Tilda och blir 16 år i höst.
Jag rider såklart, både innan och efter skolan vissa dagar. Som tur är gör allt slit skillnad, annars skulle jag aldrig orka sitta på hästen klockan sex på morgonen!

För tillfället har jag bland annat en maxad C-ponny född 2005. Den köpte vi precis innan han fyllde fem i juni 2010. Då var han bara grundriden och knappt hoppad. Vi gjorde en chansning, köpte honom och tänkte att han skulle kunna bli riktigt fin. Vi satte igång och hoppade och tävlade och allt flöt på. Efter tre månader, i september var han redan uppe i Regionala LB klasser. Tanken var att kvala till ungponny-sm, men jag hade kollat datumen fel och satte sista nollan som behövdes några dagar efter att resultaten skulle skickas in.  i oktober skulle vi debutera LA.

Tyvärr ramlade jag av och skadade ryggen rätt ordentligt precis innan starten. Jag svimmade på framhoppningen och likblek ställde jag mig upp med tårar i ögonen och sa till funktionärerna"Jag ska tävla, ni kan inte hindra mig". Funktionärerna sa att de skulle stryka mig, men då blev jag förbannad och nästan skrek att jag visst skulle rida. Sen tvingade jag pappa att kasta upp mig, gick in och nollade LB iallafall. Blev tyvärr ingen LA debut då jag grät hela LB rundan för att jag hade så ont. Vi kom aldrig till LA-start förrän i somras (2011) men då satte vi en klockren nolla trots lervälling på hela banan.

Nu under vintern har vi bara lullat runt hemma och tränat lite lugnt. I vår ska jag starta honom några klasser och så åker han ut på annons igen. Drömmen vore att debutera MsvB innan han säljs.Tyvärr. Jag önskar verkligen att jag kunde behålla honom. Det är den finaste ponnyn jag någonsin suttit på utan tvekan. Inte bara för att det är min ponny. Jag blev alldeles kär i honom när jag såg annonsvideon första gången, och när jag red på honom första gången. Hans galopp är något utöver det vanliga, och han hoppar som en katt. Otroligt att han alltid nollar allting. Önskar att han kan få komma till en liten tjej som vill ut och tävla och satsa. Han kan gå hur långt som helst den där lilla ponnyn, oavsett hoppning eller dressyr. Ett krutpaket men samtidigt lugn och snäll. Förutom att rida min ponny har jag även ridit lite andra hästar.

I somras hade jag en dponny på tillridning och en storhäst jag red åt en kompis, sen red jag även en annan häst åt en familj. I snitt red jag cirka 4/5 hästar varje dag.  Därför är det sjukt tråkigt att bara rida en om dagen nu. Speciellt när jag inte får tävla ordentligt på ett bra tag.

Jag har väldigt mycket krav och höga förväntningar på mig själv.
Jag är sjukt målmedveten och vet vad jag vill. Det gör ibland att jag sätter käppar i hjulen för mig själv, när jag vill för mycket. Utöver det är jag alltid jätteglad, älskar skojiga människor och är antingen glad och flummig, eller så kan jag vara allvarliga Tilda som kan prata allvar i timmar. Det beror på vem jag är med!

Så i min blogg är det väldigt olika inlägg haha!
Vi har tänkt att köpa storhäst till mig så fort ponnyn är såld, men nu i vår vill jag gärna låna hem en storhäst också för tävling/försäljning. Dponny kan också funka. Skulle någon av intresse läsa detta får ni gärna höra av er om det skulle vara så.

Kanske inte bara ska skriva om mig själv nu när jag fått chansen att blogga hos Tess. Vi känner inte varandra, hon vet nog inte ens att jag existerar haha! Sjukt söt är hon iallafall och verkar jättetrevlig. Men jag har läst hennes blogg i cirka ett år, och det är alltid roligt att läsa. Älskar outfit-bilder, och alla tips hon kommer med! Ett riktigt bra jobb med Gustav med, då jag hört av en kompis som provred honom att han var väldigt svår då. Det ser alltid otroligt bra ut när hon rider, och alltid lika prydligt! Om jag nu fått chansen att gästblogga tackar jag för det och hoppas att hon har en bra resa, och om ni vill läsa om mig kan ni gå in på: tildakl.devote.se

/Tilda Karlsson Landin


Kommentarer
Postat av: Fruity

Härligt med en superbra hästblogg :)!!

2012-02-25 @ 18:27:20
URL: http://fruityfresh.blogg.se/
Postat av: Anna

rid med hjälm istället för att låtsas vara cool utan (för det är du inte).

2012-02-26 @ 12:41:13
Postat av: Tilda

Svar till Anna: Haha det var inte meningen att försöka vara cool. Jag rider aldrig någonsin utan hjälm, förutom där när vi skulle ta fina bilder.

2012-02-26 @ 15:42:03
URL: http://Tildakl.devote.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback