17 januari 2012

Tack för era fina kommentarer!
Jag vill dock inte bli för partisk, utan jag uppmanar bara alla att acceptera varandras idrott, eller så kallad hobby utan att klanka ner med otrevliga och onödiga kommentarer. Jag kan diskutera ämnet Ridsport hur länge som helst, men just nu tycker jag bara vi njuter av gårddagens pris och låter folk smälta detta.


Min dag har varit ovanligt bra, faktiskt. Jobbade 8.00 - 14.00 och åkte sedan direkt till Grimstad för att rida Gnista. Hon gick bättre än vad jag väntat mig med tanke på att hon inte gått speciellt hårt sedan sist jag red. Melinda var med idag också, roligt tycker jag att hon får se att hennes häst faktiskt kan! Jag fick dessutom premiärhoppa Gnista idag hihi det var riktigt, riktigt roligt :) Hon är en fantastisk liten hoppmaskin den där ♥

Åkte sedan direkt till min Silverprins, fjäskade lite för honom med några bananer så han skulle vara glad på mig inför dagens ridpass. Vilken förvänd galopp Gustav gjorde idag, jag blev riktigt imponerad själv faktiskt! Första och största delen av ridpasset var han bara högrest, spänd och jag fick ingen som helst kontakt eller ärlig bjudning fram till bettet. Men den förvända galoppen var helt kalas idag, han gjorde hela varv runt fyrkanten utan avbrott - dessutom klarade vi av att göra tre serpentinbågar i förvänd också, utan att de såg hemskt ut!! Jag är så himla stolt och lycklig över min fina kille. Jag ser så mycket kapacitet i denna lilla grabb, bara han släpper sina spänningar och slutar se spöken var och vartredje meter som kommer han bli kalas. Jag ser fram emot detta tävlings- och träningsår :)




Sitter nu och halvsover i soffan, borde verkligen sova. Har hållt igång i stallet från 14.30 - 20.00! Funderar dock på att skriva ett till åsikts-/debattinlägg. Vad tror ni om det? Gillar ni sådana inlägg eller räcker det med dessa vardagliga inlägg? Jag älskar att skriva så har inget problem att dra igång en diskution ;) Säg bara vad vi ska diskutera hihi På torsdag har jag en stor nyhet att berätta! :)

Kommentarer
Postat av: Malin

3 år in i min läsning av din blogg och jag älskar det fortfarande ! Älskar att följa dig och hästarna, speciellt Gustav som du kämpat så tappert med! Ni har kommit såå långt från första dagen !

2012-01-17 @ 23:45:23
URL: http://malvaa.blogg.se/
Postat av: Lina

Funderar också på ett argumenterande inlägg, men orkar inte riktigt!

2012-01-18 @ 14:11:14
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback