21 januari 2012

Lördag .

Uppe med tuppen imorse, skönt att komma upp på morgonen även fast det ibland är riktigt tungt, då de är bra mycket varmare och gosigare under täcket. Men det är bara att jag börjar vänja mig vid detta, snart har jag två hästar som måste hinnas med innan jobb osv!

Red ett pass i ridhuset på Gustav imorse, han kändes riktigt bra idag! Har lite svårt att hitta en bra kontakt till bettet och få ett stöd, samt då dehär att han viker in näsan lite och inte riktigt vill gå fram. Men överlag var det nog bästa passet den här veckan. 

Jobbade ordentligt med skritten först och främst, att han spårade och lyssnade på mina förhållningar. Övergångar till halter, lite sidvärtsrörelser och serpentinbågar. I traven jobbade jag precis på samma sätt, la in lite volter och öppna också, han går lite på dubbla spår i höger fortfarande men jag hade ändå ett mycket bättre stöd till handen. Under galopparbetet jobbade jag lite med att få honom i större galopp utan att han ska springa fortare, otroligt svårt! Men jag kämpar vidare hihi Jobbade även med den förvända galoppen, runt fyrkanten samt att jag provade på serpentiner idag också och jag säger bara wooow!! Snart kan min häst minsann gå LA programen helt utan problem :D Åh, ska bli så kul med dressyrträning imorgon, få lite ny inspiration och träningstips!


Typ såhär härligt var det att galoppjobba honom idag! ♥


Nu väntas det jobb, 12.00 - 18.30, superhärligt folk som jobbar i helgen så har en känsla av att timmarna kommer gå fort! Detta blir nu min trejde helg i rad, längtar lite att få en helt ledig helg nästa vecka :) Men nu alltså, jobbilijobb! Hörs kanske ikväll, puss på er.

Kommentarer
Postat av: Lina

SV: Tack för kommentaren! Verkar som vissa har jätteproblem med passform, andra inte alls. Hade tänkt mig det rosa från tophorse, men kollade på en annan dator och där var det inte alls samma färg, så vet inte nu.

2012-01-21 @ 19:34:47
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Maria

Tänk på att snart ligger du på en vit strand under en stekande varm sol med en drink i handen.. En annan får ju fortsätta jobba!!! Tihihi

2012-01-21 @ 19:36:28
URL: http://marrejonsson.blogg.se/
Postat av: Johanna Stapelberg

gud så fin han såg ut där! :)

2012-01-21 @ 20:52:23
URL: http://nollanolla.blogg.se/
Postat av: merethe

Måste bara säga att jag verkligen ÄLSKAR din blogg.

All din kämpar glöd och vilja smittar av sig så man får motivation!! Du gör verkligen ett kanon jobb med Gustav, du borde vara mer en stolt!!

2012-01-22 @ 17:23:18
URL: http://meretheolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback