9 januari 2012

Måndag .

Tillbaka till verkligheten för många, vilken verkligenhet undrar jag? Enda gången jag inte lever i en verklighet är när jag har semester haha hur som helst så blidde det ingen sovmorgon idag inte. 

Stallet, älskar att vara där på morgonen och strosa runt i mitt egna tempo och bara gå och lalla för mig själv! Stallsysslorna gick ovanligt snabbt idag, vet inte om det var tack vare Håkans musik i öronen eller om jag bara var effektiv idag, oklart. Tog in stora grå, som numera är stora vitprickiga för en mysig skrittur i den så kallade vintersolen. Han var galet mycket på tå idag, hade supersvårt att slappna av och ville inte alls skritta! haha han är så söt min galenpanna, tycker om honom :) Hur som helst så var vi ute i ca 30 minuter, travade några steg och de kändes helt okej faktiskt. 


Gustavs man före trimningen igår.


Gustavs man efter trimningen.

Ingen större skillnad egentligen. Något kortare, samma tjocklek på den osv. Vill inte korta manen för mycket då jag tycker knopparna blir snyggare med lite längre man ;) haha bäng jag är som tänker på hur knopparna ska se ut..


Hur som, efter att stallet var klart åkte jag och Marcus in för att ta våran sista spruta inför Thailand. Jag är som en liten bebis gällande sprutor, hatar dom! Dessutom är jag superkänslig.. Denna spruta ska knappt kännas, men ja fick ont och de kändes som armen somnade och jag fick skitont! :( Kände mig dölöjlig..

Men, de var bara att bita ihop, gå till ICA för att jobba kortpass 16-20.00 som förövrigt gick bra, trots ond arm. Nu borde jag sova, imorgon har jag utsläpp på Fursta, Gustav ska trimmas i ridhuset och Gnista ska få sig en skrittur utomhus! :) Så, gonatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan!



Nu blev jag intresserad av när och vart du åker till Thailand?

Jag åker nu i slutet av januari till Krabi och stannar i 3 veckor.

Jag är spruträdd och har ännu inte tagit några vaccinationer. Vad tar du?

Tack för en trevlig hästblogg.



Kram Jessica

2012-01-10 @ 08:40:36
Postat av: Rebecka

Jättefin i manen. Det är fint med lite längre man :)

Hoppas det löser sig med Gnista, hon ser ut att passa dig toppenbra. Kul med en lite mer rutinerad häst oxå :)

2012-01-10 @ 11:43:14
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: Cornelia

sv: Jahadå :) De ska inte alls vara några problem :D

2012-01-10 @ 17:13:49
URL: http://cooorre.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha och jag står inte ut med lång man bara för knopparnas skull :P

2012-01-10 @ 17:51:56
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: emelie

tja, skitfint gjort! Min stumpas man är helförstörd just nu:( vill att den skall växa så jag med kan trimma den:) Är du sugna på att följa nån ny i bloggvärlden? följa mig, redan börjat följa dig :) Ta en titt om det faller dig i intresse!

2012-01-10 @ 21:03:44
URL: http://emiiviir.blogg.se/
Postat av: Anonym

åååh hur får du den så jämn! haha jag försöker i evigheter men lyckas aldrig :(

2012-01-11 @ 00:55:01

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback