18 juli 2012

Tänkte först klargöra lite om till salu sakerna. Jag vill att ni mailar mig om sakerna ni är intresserade av, jag har jättesvårt att kolla kommentarerna på bloggen om dagarna samt att det är svårade att hålla red på allt där. Så är ni intresserade utav någonting så mailar ni mig på [email protected]. Alla saker som det är "hård konkurens" om gäller högstbjudande. Detta står då i inlägget (just nu gäller det Equiline schabraken samt Dyón chapsen). När en vara är såld så stryks den över i inlägget. ALLT ska bort så vill du ha något som finns kvar och du inte vill betala de pris som står, ge mig ett bud. 
 

Så, det var de om Bloppisen som du hittar HÄR och HÄR.
Igår satt jag som sagt på min älskade Gustav igen efter två veckors sommarbete! Åh han var så himlans underbar, så fantastiskt mjuk och rund så jag bara njöt. Joggade honom bara i alla gångarter där fokusen låg på att ha honom lång, rund och låg. Behövde faktiskt inte anstränga mig så mycket för att få honom dit utan att var så redan från början vilket är ett sjukt bra steg framåt i vår riktigt! Ni som följt oss under en längre tid vet ju att vi haft problem med spändheten och bakom-lod problemet. Red lätt i traven och stod i fältsits i galoppen och bara lät honom rulla på. Finaste hjärtat ♥ Mamma tog ju fantastiska bilder också, eller hur!?

Sjukt snygg kille i sina nya svarta Schockemöhle lindor och Christina Sport schabrak! Och jaaag älskar min nya underbara hjälm! Dock ska den bara användas till tävling och "finare tillfällen" skulle jag tro :)
 
 

Gnista red jag på banan med fokus på galoppen. Red fram med lite bommar på böjt spår för att få igång kroppen ordentligt på henne. Bommar är extremt lösgörande, sjukt underskattat att inte rida med bommar oftare! Hon kändes superfin. Jag har ridit henne nu sedan mars och har fokuserat på att ha henne låg och låg för att få upp ryggen, fokusen har liksom varit att få henne avslappnad. Men igår provade jag att höja upp formen lite, få henne lite mer bärande och på bakbenen. Wow säger jag bara! Hon kan ju :D Så sjukt jävla fin, till och med i galoppen som ändå är våran svåraste gångart. Provade att rida lite förvänd galopp på henne eftersom det också är enormt stärkande och hon var så duktig! Hon kämpar verkligen den lilla hästen ♥ Hon var helt vitlödrig under schabraken, mellan bakbenen och i huvudet haha stackarn. Fick sig en liten dusch efteråt. Tyvärr kunde inte mamma följa med och filma, men hon har lovat att göra det idag! :)


 
 
Blev sedan tjejmys med mina härliga tjejor som slutade med en kort utgång på Hugo! Fantastisk kväll :)

Kommentarer
Postat av: Titti

Sjukt aviiis på hjälmen.. Får nog spana in den i Gbg nästa år ;)

Svar: hihi jag är helt kär :D
tessklintestam

2012-07-19 @ 20:08:07
Postat av: Lisa

Hej Therese!
Jag har en häst som gärna springer och taggar till väldigt mycket i hoppningen(har för mig att Gustav också är lite sån). hon blir stissig och kan inte riktigt koncentrera sig för att hon tycker det är så roligt, hon älskar verkligen att hoppa. Just nu hoppar jag med ett nova bett bara för att jag tyckte hon gick bäst på det i dressyren, men jag undrar om du har nåt annat att rekommendera just till hoppningen? Då vi ännu jobbar på dressyren/hennes form vill jag kunna koppla bort att hon springer med huvudet "rätt upp" och bara koncentrera mig på hoppningen. Vad tror du om pehlam?

Tacksam för svar :)

Svar: Hej! Jag är verkligen jättedålig på bett! Jag rekomenderar Corre haha :D Gå in på henne blogg och fråga istället :) http://cooorre.blogg.se/
tessklintestam

2012-07-20 @ 12:40:25

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback