Vingåkers RF, Guldsporrarna

Ja, ni kanske vill ha en liten update om tävlingen? Jag är så himlans nöjd med mina fantastiskt fina hästar, dom känns otroligt fräscha just nu.
Vi var i Vingåker strax efter kl 16 i torsdags, jag hade räknat med att rida min första start vid 17.30 som senast. Jag red mina starter 21.10 och 21.46.. Kul väntan osv. Stackars älskade hästar ♥ Vi var hemma igen i stallet exakt klockan 24.00..

Torsdag 115 cm bed A0/A0 två faser.
Gustav var först ut för dagen. Helt underbar på framridningen, mjuk, avslappnad och väldigt ridbar. Kändes bra inne på banan, något spänd som vanligt dock. Tittade till på hinder nummer ett, alltså haha det är en ny grej han börjat med, alltid hinder nummer ett! Hoppade sedan stort och fint på hinder två till hinder fem, sem kom det världens största mur. Alltså fy fan jag var livrädd för denna mur! haha satt och höll andan samtidigt som jag försökte rida an denna mur, vi kom lite knasigt på den pga dåliga ridning så tyvärr åkte en lite del ner. Hoppade sedan kombinationen och planket som kom efteråt helt super, av någon anledning tittade han till på sista hindret som han rev. Sjukt onödigt pet av honom då hindret var "normalt" och absolut ingenting att titta på, fjomp! Så slutresultat 8 fel.

Gnista kändes super både på framridning och framhoppning, inte den minsta känsla på osäkerhet osv. Tyckte själv att jag red bra ända fram till kombinationen, där kom jag aldrig till ridning. Satt och höll utan ben aldeles för länge så hon hade ingen ärlig chans att hoppa av, så blev ett stopp. Rätt av henne tycker jag då jag måste rida rätt för att hon ska hoppa, så är det bara! Tyvärr låg kombinationen lite knasigt så fick rida en jättelång anridning för att göra om. Hoppade resten av banan superbra. Så slutresultat 4 fel på hinder sen x-antal tidsfel.


Fredag 115 cm bed A0/A0 två faser.
Skulle ha hoppat 120 cm ackumulator hoppning, men med tanke på hur sega dom var under torsdagen så bytte jag till klassen innan. Ville inte komma hem mitt i natten en dag till ;) haha glad att jag bytte klass!

Gnista var först ut, hon har nog aldrig känts så fin på en framridning förut! Åh så härlig hon var, så mjuk och avslappnad. Taggade till och blev lite oridbar på framhoppningen så tog bara två språng. Superfin inne på banan och jag är rikigt nöjd med grundomgången, tyckte jag red bra och allt stämde där. Red väldigt försiktigt i omhoppningen, kände att jag ville sätta en dubbelnolla. Kunde kortat av några svängar då jag vet att hon hoppar på kort avstånd, men jag fegade lite. Bra var väl det för jag tyckte jag red sämre i omhoppningen! Men dubbelnolla och jag var SÅ nöjd efteråt! Slutresultat 0+0 fel och en 7e placering!

Gustav var gudomlig på framridningen, alltså den lever jag på fortfarande!! Inne på banan blev han spänd igen, blir lite trött på honom. Nu tycker jag att han borde "vant" sig och han tittar ju aldrig på hinder osv på träning men på tävling så spänner han sig jättelätt.. Hur som, stort språng på ettan sen tittade han till på tvåan och rev den, tycker själv att jag red bra till den så den får han nog ta på sig själv. Hoppade spänt på trean sen bra fyra, fem, sex, sju och åtta och sen till hinder nio spände han sig igen och rev. Alltså han låg verkligen bra på båda hindrerna och han hade lätt klarat dom, men så spänner han sig och glömmer fötterna. Nae Gustav, skärpning nu! För ja, dessa två rivningar får han faktiskt ta på sig ;) Jag var nöjd ändå, levde på framridningskänslan! haha slutresultat 8 fel.


Tyvärr ingen som kunde fota utan ritterna. Tror inte pappa hann faktiskt.. Och tydligen så var inte fotografen kvar till sista klassen i fredags, kan ju dock vara förståligt eftersom klockan var syrax efter 22 innan klassen var klar ;p Men trisst! Så om någon var i Vingåker och knäppte bilder så får ni jäääättteeegärna skicka dom till [email protected]!! :D Jag strök mig från dagens 120 klass. Kände att två dagar att sitta och åka osv fick räcka. Tar ju på dom trots allt detta. Så nae, jag var jättenöjd med mina två dagar så vi skippade dagens klass, sparar på dom istället :D

Kommentarer
Postat av: erika

Ser kanonbra ut Tess!
Vad roligt att dem känns så fräscha. Finpållarna!

Svar: Tack Erika :D Jaa, de känns så kuuul! Tråkigt med sommarlov nu ;p
tessklintestam

2012-06-30 @ 20:07:55
URL: http://www.hejjaerika.blogspot.com
Postat av: Sophia

Fina dom var, duktiga hästar och duktiga du! :)

Svar: Tack snälla! <3
tessklintestam

2012-06-30 @ 20:31:05
URL: http://sophiakarlsson.blogg.se
Postat av: Emma

Stort grattis till placeringen:)! Fina rundor!

Svar: Tack så mycket! :)
tessklintestam

2012-06-30 @ 20:46:29
URL: http://Ejhjumping.blogg.se
Postat av: Emelie

CRED till DIG ! Vilken bra ridning. Attackridningen är som bortblåst ! Du ska vara mycket nöjd. Stiliga rundor och fina hästar :)

Svar: Men åh, tack snälla du! Attackridningen är tack vare Cornelias träningar, så vi ska nog tacka henne! :D Tack tack tack!
tessklintestam

2012-06-30 @ 20:48:41
Postat av: Rebecka

Du har utvecklats så himla mycket! Superfint ridiet Tess :)

Svar: Tack så mycket Rebecka! :)
tessklintestam

2012-06-30 @ 22:54:15
URL: http://rebeckawarnstrom.blogg.se
Postat av: Olivia Govik

Ser jättefina ut tycker jag och bra ridning! :)

Svar: tack snälla du :D
tessklintestam

2012-07-01 @ 00:57:55
URL: http://oliviagovik.blogg.se
Postat av: SARA

Superfina!!!

Svar: TACK :D
tessklintestam

2012-07-01 @ 14:11:48
URL: http://ussing.blogg.se
Postat av: Hillevi :)

Vad fina ni är! :D Ser plättlätt ut för er ju!

Svar: Åh tack Hillevi :D ja de kändes faktiskt ganska så säkert!
tessklintestam

2012-07-01 @ 17:36:59
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se
Postat av: Lina Sällberg

Duktiga! Gurra gillade nog inte den vita skylten :P

Svar: haha nae uppenbarligen inte, fjomp häst! :P
tessklintestam

2012-07-01 @ 21:31:38
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: emilie persson

Felfri fritt de tycker vi om och ännu mera en placering!! Känns skönt att den där nedrans "4felarn" är som bortblåst.. Go go go tess!!! :D

Svar: haha ja på Gnista iaf :D Gustav är fortfarande 4a felarn ;p haha men nästa år då jäklar!!! :D Tack Emilie!
tessklintestam

2012-07-02 @ 20:51:30
URL: http://www.misspersson.se

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback