26 mars 2012

Ni är helt fantastiska!

Jag vill bara tala om för er hur mycket jag tycker om er just nu haha Era kommentarer värmer så otroligt, även superhärligt när ni kommer med konstruktiv kritik, tack snälla ni! :-)

Vi har som sagt massor att jobba på, de våra träningar lägger mest tid på just nu är att hitta en större galopp, låånga långsamma kliv. Få honom mer avslappnad i traven och få honom lite att vila på steget liksom. Sen såklart alla små detaljer, så som halterna, övergångarna, fattningarna, min blick och hand osv. Färdiglärd och färdigtränad blir man aldrig ;-)


Idag då, dagen började hos Gnista vid halv åtta. Fixade stallet och såg till så det fanns vatten i hagen osv. Tanken var att jag skulle skritta ut på henne idag, men kom på ganska snart att jag visst hade utsläppet borta på Fursta, så fick faktiskt ställa in dagens ridning på henne, tyvärr.

Åkte och släppte ut hästarna på Fursta strax efter nio, tog tag i alla stallsysslor och fixade lite. När jag var klar dök Frida upp och bjöd (läs "tvingade" haha) med mig ut på en skrittur på Wille tillsammans med henne och Kasper. Supertrevligt med en härlig uteritt på en supermysig liten ponny tillsammans med min finaste vän ♥ Tack för ridturen Frida! 


Smickrande bild på mig & Wille, från Fridas blogg.


Åkte sedan hem, käkade lunch och körde hem Marcus. Åkte sedan direkt tillbaka till stallet, tog in Gustav och gjorde iordning honom för en liten resa till Mantorp, klockan 15.15 hade vi tid. Var alltså sadelutprovning hos Sissi Lilja där Sharpman stod för sjävla sadelfixet. Båda mina sadlar kollades och såklart så red jag ju runt på Gustav lite i ridhuset. Gick skit! Han var som en fiolsträng och var rädd för allt och alla haha fjomp jävel ;-) Men nu är iallafall sadlarna super igen.

Ja, blev ju en liten omväg så att säga på vägen hem så var inte hemma förens 18.15, lång dag. Var bara hoppa in i duschen, byta om snabbt som fan för att sedan åka in och fixa till naglarna. Blev supernöjd precis som vanligt! :-) Väl hemma strax efter åtta var det bara att äta och nu känner jag faktiskt att jag skulle kunna sova haha supertrött! Imorgon ska Gnista trimmas och Gustav vilar, börjar jobba klockan 12 så blir en tidig morgon i stallet.

Kommentarer
Postat av: Malin

Världens finaste häst :) kul att han fick komma utvisa vårsolen :)

2012-03-26 @ 23:03:28

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback