Gnista

Tänkte att Gnista kunde få en ordentlig presentation i kategorin "hästarna" så ni får lite bättre koll på henne.
Here we go!



Jag började rida Gnista i november 2011 då hennes ägare och min härliga vän Melinda insett att hon tröttnat på hästeriet. I januari 2012 blev det klart att jag skulle ta över den söta lilla ponnyn från och med mars 2012. Hon kom dock lite tidigare och redan den 27 februari stod hon i stallet och jag är nu alltså helfodervärd på Gnista med ett 1 års kontrakt.


Gnista är född 1999 och uppfödare är Maria Olofsson. Den lilla bruna är efter King Marco - Caracas och är hela 162 cm i mankhöjd! Som unghäst reds hon utav bla Ramona Håkman, Henrik Von Eckerman samt Mikael Carlstedt (dåvarande Pettersson) och hon gick som 5åring i Falsterbo. Innan Melinda tog över Gnista var det Matilda Berggren som red Gnista och hade fina framgångar med henne. Gnista har vinster upp till 1,25 samt placering upp till 1,30.


Gnista som 4 åring .

Gnista och Matilda i en 1,30.

Melinda köpte Gnista år 2009 och har tävlat henne med vinster och placeringar upp till 1,10. Nu är det alltså jag som ska ta över tävlandet för iår! 



Gnista är världens snällaste och mest okomplicerade häst. Hon har ett hjärta av guld och det är svårt att inte falla för henne och bli kär, hon är helt fantastisk! Jag har nog aldrig haft en häst som är så okomplicerad som denna dam, i hanteringen. För detta är inte världens lättaste häst att rida faktiskt!


Gnista och Melinda.

Gnista och Melinda 1,10.

Hon är väldigt bestämd och föredrar att galoppera fort och hoppa, att böja på nacken och springa fint är ingenting hon föredrar. Detta är en riktig liten speedhäst, vänder upp på hinder på en femöring och är riktigt kvick i sina ben.



Jag hoppas att vi kommer att klicka och klara denna utmaning väl. Jag ser verkligen fram emot detta år med Gnista! Vi har såklart våra målsättningar och just nu, idag så handlar det om att komma överrens och förstå varandra. Att ha roligt tillsammans är otroligt viktigt och jag hoppas att vi kan komma upp i 1,20 klasser iallafall och kanske starta någon LB dressyr i slutet av detta år. Jag är riktigt taggad!



En annan sak är att Gnista förhoppningsvis ska hjälpa mig med mitt självförtroende. Sluttanken med Gnista är väl fortfarande inte helt klar. Antingen åker hon tillbaka hem till Melinda, om hon hittat tillbaka till sitt hästintresse annars kommer hon att säljas. Jag är så tacksam för att jag får förtreoendet av att ha Gnista under detta år och jag har aldrig tidigare haft en sådan färdig och fin häst så jag lovar att jag ska ta tillvara på detta! Jag har också en känsla av att det kommer bli otroligt jobbigt den dagen hon ska åka.. 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Kul att du fått en fin häst till att jobba med. Ska bli kul att se er på tävlingsbanan i år. Säg till din vita med att han ska bli bra snart så att han också kan följa med.

2012-03-11 @ 07:45:22
URL: http://lisashast.blogg.se/
Postat av: Siri

Vilken kanonkula! Riktigt fin och kvick i benen :). Tror ni kommer bli hur bra som helst tillsammans!

2012-03-11 @ 08:33:44
URL: http://omsiri.blogg.se/
Postat av: Lina - Årets nykomling i Equilinas Hästblogg-gala 2011!

5 cm högre än min! :P fin liten tjej

2012-03-11 @ 10:20:54
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack så mycket :D Receptet ligger uppe på bloggen nu! Ses vi i linköping nästa helg?

2012-03-11 @ 10:37:16
URL: http://pemme.spotlife.se
Postat av: Jennie

Lilla gummibollen :) hon e så fin likka gnirre :) jag tror det kommer bli ett toppen roligt år för er båda! Och jag hoppas såklart att Melli ska få tillbaka sitt intresse!♥



Jag saknar dig också fina vän! För oss går det toppen, Calle e finare än någonsin! :) så det är svin kul, jobbar och står i. Ja du vet ju hur det är =) krryya på Gurra förresten!♥

2012-03-11 @ 18:44:00
URL: http://ccarlijo.blogspot.com
Postat av: melinda

åh börja böla av att se filmen på oss från Mantorp:( låten stämmer så bra in :´(

2012-03-14 @ 16:12:12
URL: http://melindaaaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback