12 maj 2012

Helt slut..

Dessa långa arbetsdagar vi har just nu gör att jag är totalt utslagen på helgen. Tyvärr blir allting runt om väldigt lidande pga det, så som hästarna, vännerna, pojkvännen, bloggen och familjen. Jag önskar att alla bara kunde förstå hur hårt vi jobbar och hur tungt det är och varför jag däckar hemma i soffan istället för att springa runt på stan -istället för att bli sura på mig. Hade jag kunnat vara på två ställen samtidigt så hade jag varit det, tro mig!

Vi jobbar 8-20.00 eller 9-19.00 nästan varje dag, vi står upp hela dagen och bygger upp en butik från grunden. Min kropp är van att sitta ner en hel dag så ja, det är jobbigt. Jag hade aldrig klarat det om jag inte hade tyckt att det var så roligt som jag tycker att det är. Men ni alla måste förstå, vänner som bloggläsare att jag är helt slut om kvällarna och när jag väl är ledig!



För att gå vidare då.. Satt på Gustav för första gången igår sedan typ Skogslotten tävlingen. Skritten och travarbetet var helt underbart, har verkligen saknat att sitta på hans rygg! Galoppen är dock jättejobbig, antar att han är svag och har tappat en del och att det helt enkelt är jobbigt. Linda kunde ju konstatera att han är fräsh när hon var ute i förra veckan. Så fortsätter nu helt enkelt, bygger upp konditionen och styrkan igen då den är som bortblåst.. Idag var han jättefin igen! Tog inte så mycket galopp eftersom han inte är helt igång, men åh vad jag älskar att rida denna häst ♥




Gnista.. Hon har tyvärr fått en spark på bakbenet, väldigt oturligt. Hon har dock klarat sig bra, ingen hälta, feber eller ömhet i benet vilket är skönt. Men hon är svullen och ja, det är ju trots allt ett ganska kraftigt sår på benet. Så dagarna nu består av att spola rent såret, tvätta ordentligt och hålla det mjukt och rent samt rykta och pyssla. Finaste Gnirris ♥ Känns inte alls roligt, men förhoppningsvis är hon ridbar redan i nästa vecka :-)

Kommentarer
Postat av: Evelina - equilina.se

Sv: Ja verkligen! Jag tänkte bara ha min till special occasions men tycker om den så mycket att jag har den typ jämt...

2012-05-12 @ 18:08:18
URL: http://equilina.se
Postat av: Cornelia

Skönt o sitta på Gurra igen! Ville bara meddela att såfort du känner för det så får du komma och träna om du vill! Förstår på alla sätt och vis att du itne hinner och orkar just nu, men bara så du vet! Fixar gärna in dig tidigt på morgon eller sent på kvällen om det är så, så såfort du har tid och lust, hojta till så ska vi fixa det! :) Lycka till tills dess!

2012-05-12 @ 20:48:04
URL: http://cooorre.blogg.se/
Postat av: Julia

Inga sura miner här inte :) Bara roligt att höra av dig!

2012-05-13 @ 13:23:09
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Amanda

Skriv nar du har tid och ork bara :)

2012-05-13 @ 21:19:30
URL: http://lifeofshowjumping.com
Postat av: Malin

Så skönt att du kan rida Gurra igen. Hoppas allt löser sig och att ni snart är Back on Track. :))

2012-05-15 @ 07:26:55
URL: http://livetenligtmaalin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kanske borde satsa på 1 häst o hinna med den istället för 2 som du knappt hinner med??!! :S

2012-05-16 @ 08:27:40
Postat av: Therese Klintestam

Patetiska jävla anonyma kommentar, get a life! Mina hästar får full skötsel, vård o motion du behöver inte oroa dig.

2012-05-16 @ 15:46:18
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback